بازدید نماینده مجلس از کارگاه ساخت کتیبه صلوات خاصه امام رضا(ع)دراراک

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی از مراحل ساخت کتیبه صلوات خاصه امام رضا(ع) در اراک بازدید کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، محمد حسن آصفری در این بازدید با اشاره به پتانسیل بالای استان مرکزی در زمینه هنرهای دستی و صنایع چوب افزود: استان مرکزی به لحاظ وجود هنرمندان برجسته در زمینه صنایع دستی از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است که باید با مشارکت و همکاری مسئولین ذیربط در این خصوص، این هنرمندان و هنرشان به جامعه در سطح استانی، ملی و بین المللی معرفی شوند.

وی ادامه داد: ساخت کتیبه صلوات خاصه امام رضا (ع) توسط هنرمندان استان مرکزی یکی از کارهای ماندگار و زیبایی است که باید با حمایت مسئولین همراه شود.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: حمایت از این هنرمندان و ارائه هنرشان به جامعه موجب اشتغالزایی و ترویج فرهنگ بومی، ملی و مذهبی در دنیا می شود.

گفتنی است کتیبه نویسی و حجاری صلوات خاصه امام رضا(ع) بر روی سنگ توسط شرکت تعاونی شمسه نگارین(آموزشگاه کتیبه)، (شرکت تعاونی برتر و منتخب جشنواره تعاونی های برتر استان مرکزی در سال 92) از سال 91 در اراک توسط  استاد امیرمنصور احمدی و مهین بدیعی از هنرمندان صنایع دستی استان مرکزی آغاز و طی 9 ماه در سال 92 به اتمام رسید.

/108

 

انتهای پیام/

کد خبر 139206297