پنجمین رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب در کرمانشاه برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، از برگزاری پنجمین رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب در کرمانشاه همزمان با هفته صنایع‌دستی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز پنجشنبه ۶ در جلسه هماهنگی رویداد روز جهانی چوب، اظهار کرد: پنجمین رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب با حضور هنرمندان چند کشور و تمامی استان‌های کشور همزمان با هفته صنایع‌دستی به میزبانی کرمانشاه برگزار می‌شود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: رویداد روز جهانی چوب به عنوان یک اتفاق مهم و بین‌المللی در تقویم رویدادهای گردشگری استان ثبت و معرفی شده است. 

او با بیان اینکه دفتر و نمایندگی رویداد روز جهانی چوب در کرمانشاه مستقر است و توسط یکی از هنرمندان برجسته استان در حوزه منبت چوب مدیریت می‌شود، گفت: تا کنون چهار دوره از این رویداد به میزبانی کرمانشاه برگزار شده است و پنجمین دوره آن در محوطه مجموعه تاریخی‌_ فرهنگی تاق‌بستان برگزار خواهد شد. 

فرمانی گفت: امسال به دنبال این هستیم که رویداد با حضور نمایندگان کشورهای خارجی و افزایش تعداد شرکت کنندگان به شکل با شکوه‌تری برگزار شود. 

او با بیان اینکه در این رویداد آثار فاخری تولید می‌شود، گفت: با جدیت به دنبال فراهم سازی شرایط و اختصاص یک مکان مناسب برای راه‌اندازی بزرگترین موزه چوب کشور در کرمانشاه هستیم. 

رویداد روز جهانی چوب با تم تنوع چوب در فرهنگ

همچنین در این جلسه علیرضا باوندپور نماینده رویداد روز جهانی چوب در ایران، اظهار کرد: امسال پنجمین دوره از رویداد منطقه‌ای روز جهانی چوب با تم «تنوع چوب در فرهنگ» برگزار می‌شود. 

نماینده رویداد روز جهانی چوب در ایران، افزود: تا کنون نزدیک به ۳۶۰ نفر از هنرمندان چوب در سراسر کشور متقاضی حضور در این رویداد شده‌اند. 

او با بیان اینکه بهترین‌ها توسط دبیرخانه انتخاب و پذیرفته می‌شوند، گفت: در نهایت نزدیک به ۴۰ نفر برای حضور نهایی در این رویداد که به مدت چند روز برگزار می‌شود، انتخاب و پذیرفته می‌شوند. 

باوندپور در ادامه تصریح کرد: احتمال حضور نمایندگان سه کشور خارجی در رویداد وجود دارد که قبلا اعلام آمادگی کرده‌اند. 

او با اشاره به اینکه امسال رویداد به شکل رقابتی انجام می‌شود و آثار داوری و برترین‌ها انتخاب می‌شوند، گفت: از جمله اهداف برگزاری این رویداد تقویت برند استان، دعوت از مهمانان ویژه،  تجلیل از نخبگان، افزایش تعداد شرکت کنندگان، امکان برگزاری بین‌المللی و تقویت حوزه گردشگری است. 

نماینده رویداد روز جهانی چوب در ایران، با بیان اینکه نمایندگی ایران رتبه اول برگزاری رویدادهای روز جهانی چوب را دارد، گفت: با توجه به بازخوردهای جهانی این اتفاق امسال یک تیم برای شرکت در رویداد جهانی دعوت شده‌اند و به ژاپن اعزام می‌شوند. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403020600300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha