تاکیدنماینده ولی‌فقیه در خوزستان بر مشارکت دستگاه‌های اجرایی در مرمت آثار تاریخی

در جلسه مشترکی با حضور مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان، نماینده ولی فقیه در استان بر مشارکت دستگاه‌های اجرایی در مرمت آثار تاریخی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری شامگاه گذشته در جلسه مشترکی با مدیر کل میراث فرهنگی و معاون عمرانی استاندار خوزستان بر مشارکت حداکثری دستگاه‌های اجرایی در مشارکت مرمت آثار تاریخی خوزستان تاکید کرد.

وی افزود: مرمت آثار تاریخی فعالیت ارزشمندی است که باید در دستور کار قرار گیرد و این فعالیت بین بخشی است و باید در این مهم همه دستگاه‌های اجرایی مشارکت کنند.

وی تاکید کرد: آثار تاریخی در خوزستان از تعدد زیادی برخوردار است و میراث فرهنگی در توانش نیست که در این حوزه فعالیت زیادی کند و باید همه دستگاه‌ها به یاری این اداره کل بشتابند.

جزایری با اشاره به اینکه خوزستان ارزش تاریخی زیادی دارد، افزود: خوزستان دارای ارزش تاریخی زیادی است و از نظر میراث فرهنگی دارای صبغه زیادی است و به این دلیل مرمت آثار تاریخی در این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در این جلسه اظهار کرد: میراث فرهنگی خوزستان در راستای فعالیت گسترده در آثار تاریخی خوزستان در حال برنامه‌ریزی بنیادین است و در این باره می‌کوشیم تا فعالیت اصولی و بر اساس موازین کارشناسی و علمی را در دستور کار قرار دهیم.

افشین حیدری تاکید کرد: خوزستان توانمندی‌های زیادی دارد و می‌کوشیم تا در راستای رفع مشکلات میراث فرهنگی در حوزه‌های مختلف بویژه حفاظت از آثار تاریخی گامی موثر برداریم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: خوزستان توانمندی زیادی برای توسعه گردشگری دارد و به این دلیل این صنعت در استان باید رونق چشم‌گیری داشته باشد و در این زمینه در حال برنامه‌ریزی هستیم.
/108

انتهای پیام/

کد خبر 1392092613

برچسب‌ها