همکاری میراث فرهنگی و آموزش و پرورش افزایش می یابد

با برگزاری نخستین نشست کمیسیون همکاری های وزارت آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گام عملی برای تفاهم نامه افزایش همکاری ها بین دو دستگاه فرهنگی کشوربرداشته شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع  دستی و گردشگری، در این نشست که پیش از ظهر امروز با حضور حمید رضا کفاش معاون پرورشی  و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، سمیع الله حسینی مکارم معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی و تعدادی از مدیران کل، مشاوران و کارشناسان دو دستگاه در ساختمان مرکزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد مهمترین راهکارهای افزایش همکاری های دوجانبه این دو نهاد فرهنگی بررسی و فصل تازه ای از همکاری های مشترک بین آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی آغاز شد.

در این نشت حمید رضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اهمیت افزایش همکاری های دو دستگاه گفت: با امضای تفاهم نامه همکاری های مشترک وایجاد یک دبیرخانه قدرتمند می توان نسبت به اجرایی کردن سرفصل های همکاری های مشترک بین دونهاد بیش از پیش امیدوار بود.

وی با تشریح ظرفیت های دو دستگاه افزود: نیروی انسانی در هر کشوری محور توسعه است و وظیفه آموزش و پرورش نیز تربیت نیروی انسانی خلاق و آماده است و بر همین اساس می توان از ظرفیت های آموز ش و پرورش در تعالی فرهنگی و حفظ و حراست از میراث فرهنگی بهره گرفت.

وی اظهارداشت: نگاه به حوزه فرهنگ نباید بخشی باشد بلکه باید با یک نگاه وسیع وفرا گیر و بر اساس یک برنامه ریزی منسجم و مطلوب به ارتقای حوزه فرهنگی کشور کمک کرد.

معاون وزیر آموز ش وپرورش در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه ارتباط تنگاتنگی بین این وزارت خانه و سازمان میراث فرهنگی وجود دارد یادآور شد: خوشبختانه دکتر محمد علی نجفی رئیس سابق این سازمان پایه گذار یک حرکت بسیار ارزشمند در این حوزه بود و جای خرسندی است که این حرکت اکنون از سوی مسعود سلطانی فربه خوبی در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی باید بیش از پیش افزایش یابد خاطر نشان کرد: مطمئنا همکاری این دو دستگاه می تواند نتایج بسیار ارزشمندی را به دنبال داشته باشد.

مکارم معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این نشست با بیان اینکه آماده هرگونه همکاری با آموزش و پرورش هستیم گفت: واز اینکه همکاری این دو دستگاه ارتقای می یابد بسیار خوشحال هستم چراکه معتقدم این همکاری ها می تواند نتایج بسیار ارزشمندی را به دنبال داشته باشد.

حسینی مکارم افزود: زمینه همکاری های مشترک بسیاری بین این دو دستگاه وجود دارد و افزایش این همکاری ها می تواند به توسعه و تعالی فرهنگ در کشور کمک کند.

وی اظهار امیدواری کرد: نشست های تخصصی و برنامه ریزی های کارشناسانه در خصوص امضاء تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرچه زودتر و با کیفیتی مطلوب برگزار تا بعد از اخذ نتایج ارزشمند در این حوزه بتوان تفاهم نامه ارزشمندی را به امضاء و این تفاهم نامه را در اولین هفته های سال 93 اجرایی کرد.

امین عارف نیا رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این نشست با تشریح اهداف آن و نیز برشمردن مهمترین محورهای همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی گفت: موضوع افزایش همکاری ها بین این دو دستگاه از سوی دکتر محمد علی نجفی آغاز و این روند درحال حاضر تداوم دارد و امیدوارم با افزایش همکاری ها بین این دو نهاد فرهنگی در کشور بتوانیم شاهد نتایج بسیار ارزشمندی در این حوزه باشیم.

وی گفت: در همین خصوص حضور دکتر نجفی در مدرسه دارالفنون و نیز برگزاری دومین نشست فصلی مدیران سازمان میراث فرهنگی که با حضور مدیران و نمایندگانی از آموزش و پرورش و جامعه فرهنگیان همراه بود نشان دهنده اهمیت همکاری های بین این دو دستگاه در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

عارف نیا خاطر نشان کرد: در این نشست بعد از بررسی سرفصل ها و محورهای همکاری های مشترک بین آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی  و گردشگری یک تفاهم نامه تدوین که این تفاهم نامه به امضاء مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیز علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش خواهد رسید.

گفتنی است در این نشست هم چنین تعدادی از مدیران کل دو دستگاه به بیان دیدگاه های خود درحوزه همکاری های مشترک بین آموزش و پرورش و سازمالن میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پرداختند.

/108   

  

 

 

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 1392122112