مدیر کل دفتر امور بین الملل از برگزاری نشست مشترک با \"هیرانداد پورکیت\" سرپرست دفتر منطقه ای یونسکو در تهران و شریف زاده مدیر دفتر توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی به منظور رفع مشکلات پرونده های 2012 و احیاء مجدد برنامه داوری نشان مرغوبیت آثار صنایع دستی خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لادن جعفری تهران با بیان اینکه در این نشست مقرر شد در این خصوص کارگاه آموزشی برگزار شود افزود:همچنین مقرر شد  دفتر منطقه ای یونسکو برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی را در دستور کار خود قرار دهدواقدامات لازم برای اختصاص بخشی از سایت یونسکو به گنجینه های زنده بشری  کشورمان فراهم شود.

مدیر کل دفتر امور بین الملل در این زمینه توضیح داد: همچنین  ایران پیشنهادات که برای برگزاری کلاسهای آموزش صنایع دستی در میان کشورهای منطقه معرفی شود؛همچنین اسامی هنرمندان صنایع دستی ایرانی که موفق به دریافت مهر اصالت از یونسکو شده بودند در سایت قرار گیرد.

وی ادامه داد: از دیگر پیشنهادات ایران به موازات برگزاری پروژه شهر خلاق یونسکو، شناسایی روستاهای خلاق در ایران و معرفی آن به عنوان یک پروژه به یونسکو بود؛ در این زمینه اقدامات لازم برای برگزاری کارگاهی در همین خصوص و ارائه مشاوره کارشناسان ارشد یونسکو در مورد نحوه تکمیل فرم های درخواست شهر خلاق در دستور کار دفتر منطقه ای یونسکو قرار خواهد گرفت.

جعفری تهرانی در پایان افزود: پیشنهاد برگزاری کارگاه تبیین چگونگی پذیرش 147 اثر صنایع دستی از 333 اثر در سال 2012 از دیگر پیشنهادات مطرح شده در این نشست بود که مورد توافق دو طرف قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1393022617