اولین دوره نمایشگاه بینالمللی گردشگری جاده ابریشم به مدت سه روز از تاریخ 19 تا 21 سپتامبر 2014 مصادف با 28 لغایت 30 شهریور ماه سال 1393 در محل دائمی نمایشگاه های شهر شیان چین آغاز به کار کرد.
به گزارش میراث آریا(chtn) دلاور بزرگ نیا مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، حضور در نمایشگاه بینالمللی گردشگری جاده ابریشم چین را یکی از فرصتهای بزرگ حضور در بازار توریسم آسیا و جهان دانست و گفت: این نمایشگاه برای بازدیدکنندگان واقعهای بزرگ محسوب میشود، چرا که شرکت کنندگان در این نمایشگاه فرصت بازدید از ظرفیتهای گردشگری کشورهای مسیر جاده ابریشم را با نگرشی نو خواهند یافت.
وی ادامه داد: جاده ابریشم از هزاران سال قبل در مسیر خود از آسیا به اروپا از دهها کشور دیگر و محوطه های تاریخی ارزشمند عبور می کرده و مسیر ارتباطی کشورهای متعددی به شمار می رفت که در زمان خود تا ژاپن، چین، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، ایران و عراق و حتی هندوستان، سوریه، ترکیه و کره جنوبی نیز امتداد می یافت. امید می رود این ارتباط و تاریخ مشترک میان این کشورها ظرفیتهای جدیدی در فراخور این مسیر تاریخی فراهم آورد.
بزرگنیا همچنین درباره دلیل انتخاب شهر شیان به عنوان محل برگزاری این نمایشگاه یادآور شد: امروز، شیان یکی از چهار پایتخت باستانی چین شناخته می شود و در زمانی که راه ابریشم محل تردد و عبور و مرور کاروانها به شمار می رفت، این شهر مبدأ اصلی راه ابریشم بوده است. مازندران نیز در گذر این جاده به شهر ری به عنوان یکی از راههای ارتباطی و ازجمله امنترین راهها برای این کاروانها محسوب می شده است.
وی افزود: استان مازندران میتواند با حضور کشورهای شرکت کننده در این نمایشگاه به بازارهای هدف خود توجه داشته و فرصت خوبی برای دستیابی به تجربه های شیرین و با ارزش بازاریابی و تبلیغات را برای مدیران و دفاتر خدمات مسافرتی، هتل داری و سایر بخشهای حوزه گردشگری استان مازندران به همراه داشته باشد.
با حضور پررنگ بخش خصوصی، استان مازندران در کنار کشورهای موفق در این صنعت، فضای تبادل تجربیات را برای دست اندرکاران حوزه گردشگری استان به ارمغان آورد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان مازندران تصریح کرد: نمایشگاه شیان امسال نخستین دوره برگزاری خود را پشت سر خواهد گذاشت و امید می رود که طی سالهای آینده به رویداد سالانه معتبر و تأثیرگذار در این حوزه تبدیل شده و تعهدی برای حفظ و نگهداری این مسیر باشد.
بزرگ نیا ادامه داد: این نمایشگاه با توجه به وسعت جغرافیایی کشورهای حوزه جاده ابریشم اهدافی متفاوت در صنعت گردشگری را پیش رو دارد. تا آنجا که در این نمایشگاه از دست اندرکاران حرفهای گردشگری جهان، همچون تورگردانان، دفاتر خدمات مسافرتی، شرکتهای حمل و نقل، هتل ها و اقامتگاه ها، انجمن های فعال محلی و بین المللی حوزه توریست دعوت بعمل آمده است تا با این باور که نمایشگاه بین المللی گردشگری جاده ابریشم می تواند یک موفقیت بزرگ در سطح نمایشگاه های گردشگری مشابه را بدست آورده و برای افرادی که همیشه در انتظار و جستجوی اطلاعات ویژه در خصوص جاده ابریشم بوده اند اطلاعات به روز و نو را ارائه کند.
وی حضور جدی و برنامهریزی شده در نمایشگاههای گردشگری بینالمللی را گام بلندی در راستای برنامههای چشم انداز بیست ساله صنعت گردشگری کشور دانسته و خاطرنشان کرد: به دست آوردن فرصتهای جدید تجاری و سرمایه گذاری خارجی و داخلی، شناساندن قابلیت ها و جاذبه های بالای ایران به عنوان یکی از مقاصد جدید، امن و قابل اعتنای صنعت گردشگری، گسترش و تقویت مناسبات بین المللی و ارتباط نزدیک و دو سویه را می توان از نتایج حضور منسجم و همیشگی در این نمایشگاه ها دانست.
بزرگ نیا در پایان افزود: با پخش اقلام تبلیغاتی مکتوب، صوتی و تصویری از جاذبه های ایران و معرفی ظرفیت های گردشگری کشورمان از جمله آثار ثبت شده ایران در فهرست یونسکو به زبان چینی و همچنین معرفی فرهنگ و هنر ایرانی، جلوه های زیبایی از ایران و ایرانی را به نمایش گذاشته ایم.
یادآور میشود، در اولین دوره نمایشگاه گردشگری جاده ابریشم چین شرکتهای خدمات مسافرتی و گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته از کشور ایران و بویژه استان مازندران حضور یافتند.
انتهای پیام/