اهدای 120تخته قالی نفیس برای احداث موزه فرش استان مرکزی

یک خیر اراکی 120 تخته  فرش دستباف مرکزی را در مراسمی برای راه اندازی موزه تخصصی فرش اراک اهدا کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مرکزی؛سید محمد حسینی مدیرکل میراث فرهنگی استان با اعلام این خبر افزود: ابراهیم حسین جانی از خیرین و از تولیدکنندگان و تاجران به نام فرش کشور است که سال های زندگی خود را در صنعت فرش سپری کرده است.

وی گفت:این فرد خیر که گستره فعالیتش در آن سوی مرزهای کشور نیز استمرار داشته، فرش های اهدایی را که نماد هنر و تاریخ کهن استان مرکزی است، از کشورهای مختلف اروپایی خریداری کرده و برای پاسداشت هنر و خلاقیت هنرمندان فرشباف استان، دوباره به این خطه برگردانده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اعلام کرد: ارزش ریالی مجموعه نفیس فرش های اهدایی قابل تخمین نیست چرا که خلاقیت و ذوق هنری فرشبافان استان قابلیت قیمت گذاری ندارد.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی به طور موقت بازسازی یکی از بخشهای استانداری را به منظور حفظ ضریب امنیتی و جلوگیری از نابودی این آثار ارزشمند در دستور کار قرار داده و اسفندماه سال جاری شاهد گشایش این موزه خواهیم بود.

محمد حسین مقیمی  استاندار استان مرکزی نیز در سخنانی در این مراسم گفت: نگهداری فرش شرایط خاصی دارد که با توجه به نیاز استان به موزه صنعت فرش و ابراز تمایل خیر اراکی، این موزه به صورت موقت در محل استانداری مستقر می شود.

وی بیان کرد: با توجه به ارزش ریالی و هنری این آثار فاخر مقرر شد تا زمان احداث ساختمان موزه فرش در محلی مناسب این فرشها در استانداری به معرض دید عموم گذاشته شود.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از آثار فرهنگی و تاریخی استان مرکزی به مناسبت هفته پژوهش به معرض دید علاقمندان درآمد.

 

انتهای پیام/

کد خبر 1393092534