برگزاری کارگاه های آموزشی– دانش آموزی در تخت جمشید

 

پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با همکاری پایگاه مقاومت بسیج اداره میراث فرهنگی مرودشت اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی ویژه دانش آموزان کرد.

به گزارش روابط عمومی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، این کارگاه آموزشی که در ایام دهه پر فروغ فجر، به منظور فراگیری بخش هایی از تاریخ گذشته و معاصر ایران، آموزه های فنی - مرمتی طراحی و اجرا شده بود، با حضور 100 نفر از دانش آموزان مقطع چهارم ابتدایی در تخت جمشید برگزار شد.

دانش آموزان در ابتدا توسط یکی از استادکاران برجسته تخت جمشید ، با کاخ های مختلف تخت جمشید، ذوق و هنر معماری ایرانی در برپایی بنای تخت جمشید، مصالح به کار رفته و چگونگی ساخت و مرمت آن آشناشدند و پاسخ سؤالات خود را در این خصوص دریافت کردند.در بخش دیگری از این کارگاه آموزشی، رویدادهای انقلاب روایت شد و ضرورت تحصیل و تلاش دانش آموزان و نسل آمروز در مدیریت آینده کشور ایران مورد تأیید قرار گرفت.
  

حضور در این کارگاه آموزشی با برنامه های دیگری نیز برای دانش آموزان همراه بود.به گزارش روابط عمومی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، اجرای طرح همیار میراث فرهنگی، که نوعی سرمایه‌گذاری فرهنگی بر روی کودکان و نوجوانان است، در این کارگاه آموزشی انجام پذیرفت و دانش آموزان ضمن فراگیری آموزش‌های لازم در راستای چگونگی بازدید از آثار تاریخی و نحوه حفظ و صیانت از آن، با دریافت کارت همیار میراث فرهنگی از مزایای ویژه این طرح نیز برخوردار شدند.

بنا بر این گزارش، دانش آموزان در ابتدای برگزاری کارگاه آموزشی با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران، سرود ملی کشورمان را  هم نوایی کردند.از حاشیه های این کارگاه آموزشی ، هم نوایی گروه ناشنوایان فریاد بی صدا برای دانش آموزان، و همچنینطراحی پرچم جمهوری اسلامی ایران بود که دانش آموزان نقاشی های خود را با موضوع پرچم، به مجموعه تخت جمشید اهداء کردند.

به گزارش روابط عمومی پایگاه میراث جهانی تخت جمشید این دوره آموزش یک روزه که با همکاری مجموعه تخت جمشید و پایگاه مقاومت بسیج اداره میراث فرهنگی مرودشت و با هدف ارتقاء سطح دانسته های تاریخی دانش آموزان ، بالابردن سطح فرهنگ عمومی در خصوص حفظ و صیانت از میراث گذشتگان و آشنایی با تاریخ معاصر برگزار گردید، با پذیرایی و اهداء لوح فشرده تخت جمشیدبهدانش آموزان، پایان پذیرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1393111527