مسئول گردشگری اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان از عدم وصول هر گونه شکایت از مراکز اقامتی و پذیرایی شهرستان علی رغم رشد 25 درصدی اقامت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش اداره امور فرهنگی و روابط عمومی میراث فرهنگی استان اصفهان ، \"حجت الله ناصحي پور \" ارتقاء تخت های اقامتی شهرستان از 480 تخت به 1200 تخت در سال 93 و استاندارد سازی این مراکز را در کنار اجرای طرح خانه مسافر ویژه نوروز 94 در قالب 100 واحد استیجاری و نیز آماده سازی حدود 130 مدرسه و حدود 34 حسینیه و 1 خوابگاه را با مدیریت ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان و همکاری کمیته اسکان و پذیرایی شهرداری کاشان،از جمله اقداماتی دانست که رفع نیازهای اقامتی در سطح مطلوبی را همراه با ارائه خدمات جانبی گردشگران در پی داشته است.

مسئول کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان رضایت مندی گردشگران و کاهش صد در صدی شکایات ایشان را از عملکرد مثبت ستاد شهرستان و نتیجه برنامه ریزی مدون مسئولین کمیته های ستاد مذکور دانست.

وي،افزایش بازرسی دستگاه های نظارتی در دو قالب گشت های مشترک و انفرادی از مراکز خدماتی،اقامتی و پذیرایی و دیگر اصناف را زمینه ساز ارائه خدمات کیفی و کمی بهینه به گردشگران عنوان نمود.

مسئول گردشگری اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان همچنين برگزاری نمایشگاه های گردشگری و فرهنگی در سطح شهرستان و در ابنیه های تاریخی از دیگر اقدامات شایسته کمیته های فرهنگی و تبلیغات،اسکان و پذیرایی و کمیته نظارت و تنظیم بازار  و میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بوده که در معرفی جاذبه ها مشاهیر و سوغات و صنایع دستی به گردشگران صورت پذیرفته است.

وي تهیه اقلام تبلیغی گردشگری در قالب بروشور هاي دو زبانه و نقشه های گردشگری،اجرای طرح تورهاي ارزان قيمت کاشان گشت و بافت گشت را با همكاري مديريت گردشگری شهرداري كاشان و با همکاری انجمن صنفی راهنمایان گردشگری از ديگر اقدامات ستاد خدمات هماهنگي سفر دانست كه کاهش هزینه ها، کاهش ترافیک شهری و معرفی بهینه جاذبه های گردشگری شهرستان را در پی داشته است.

وي از اجراي طرح ترافیکی توسط کمیته انتظامی ستاد با همکاری شورای ترافیک و تعریف مسیر های ویژه در محور های گردشگری و تسهیل در رفت و آمد در محور های مذکور خبر داد و تاكيد كرد: ایجاد فضای امن و ارتقاء سطح ایمنی در شهرستان با همکاری سایر دستگاههای امدادی خدماتی و درمانی و بهداشتی در قالب کمیته های انتظامی،کمیته خدمات حمل و نقل و کمیته بهداشت و سلامت و نیز کمیته خدمات امداد و نجات احساس آرامش و اطمینان خاطر گردشگران را به دنبال داشته است.

ناصحي پور ادامه داد: ارائه آمار روزانه و مقایسه ای نسبت به روز های مشابه در سال گذشته،مکانیزه نمودن و ساماندهی آمار واصله و تجمیع آمار روزانه از سایر کمیته ها و دستگاههای ذی ربط و ثبت آن از طریق سامانه طراحی شده،از جمله اقداماتی است که توسط کمیته استخراج و پردازش آمار و اطلاعات انجام می گیرد.

مسئول گردشگری اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان در پايان،با اشاره به موفقیت ستاد در استقبال شایسته از گردشگران در ایام نوروزاز تمامی هموطنان عزیز دعوت کرد تا با برنامه ریزی سفر و انتخاب مقصدکاشان تجربه خاطره ای خوش را برای خود و خانواده ایشان رقم بزنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1394011317