شوش دارای ظرفیت و جایگاه ویژه ای است

مدیر کل امور پایگاه های کشور در بازدید از محوطه های میراث جهانی شوش،سالن معرفی واطلاع رسانی و آزمایشگاه پایگاه شوش گفت: شوش دارای ظرفیت  و برند ویژه ای است.

به گزارش میراث آریا(chtn) فرهاد عزیزی ادامه داد: چون امسال اولین سالی است که قرار است اعتبار جهانی به شوش تعلق بگیرد،هدف از بازدید بیشتر بررسی بود تابه عینه مسائل و مشکلات موجود مشاهده و اولویت های مربوط به حل وفصل مسائل و مشکلات حوزه های مختلف :اجرایی،حفاظتی،زیر ساخت ها ی گردشگری و امثال آن تعیین شود.

وی تصریح کرد: شوش توانسته به این موقعیت برسد که خود را در قامت یک پایگاه جهانی نشان بدهد ودر میان پرونده های مختلف متقاضی ثبت جهانی شدن مدال استثناء وشایسته جهانی شدن را به گردن خود بیاویزد.البته به این معنی نیست که مشکلات و کمبود هایی نظیر مسئله هتلینگ انکار شود.

مدیرکل امور پایگاههای کشور افزود: جایی که ثبت جهانی می شود و از میراث ملی به میراث جهانی تبدیل می شود یعنی مورد توجه است و دارای ظرفیت و برند ویژه ای است برنامه ها و اولویت های در نظر گرفته شده شامل تمام جنبه ها:حفاظت و مرمت ،گردشگری،و زیر ساخت های مورد نیاز ...هم در داخل شهر شوش و هم خارج آن را شامل میشود که البته باید دستگاه ها ونهادهای مرتبط نیز درفعالیت های شهر همت بیشتری بگمارند و شرایطی برای آماده سازی در کل شهر صورت گیرد.

عزیزی تصریح کرد: تمام دستگاههای شوش و از همه مهم تر خود مردم باید نگاه ویژه ای نسبت به این مسئله داشته و دست در دست هم بدهند تا از این ظرفیت و برند استفاده کنند،در کنار اینها سازمان میراث فرهنگی هم از تجارب کسب شده و بودجه ای که به این منظور تعریف می شود و از کلیه امکانات استفاده کرده تا بستر مناسب تری را برای حضور توریست ها و گردشگران فراهم شده و مسئله گردشگری بیش از پیش مرتفع و شکوفا شود.

وی در پایان اضافه کرد: با مشارکت می توان به ارزش کار افزود،اینکه همه دستگاه ها،نهاد ها،و مردم به کمک سازمان میراث فرهنگی یک شرایط خوب برای آینده این شهر جهانی به وجود آورند.

 

انتهای پیام/

کد خبر 139501258