كارگاه تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی در ارومیه راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي کارگاه تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی در ارومیه برای اولین بار و همزمان با هفته دولت راه اندازی شد.
بر اساس این گزارش معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت: مقدمات فعالیت این کارگاه از سال 94 فراهم شده و خوشبختانه امسال همزمان با هفته دولت به بهره برداری رسید.
افسانه رنجبر قاسمی با اشاره به ضرورت راه اندازی این کارگاه تصریح کرد: استان آذربایجان غربی به لحاظ دارا بودن سنگهای قیمتی دارای پتانسیل بسیار خوبی بوده که با تاکید مدیرکل استان و پی گیریهای این معاونت و تعامل با اداره کل فنی و حرفه ای استان این مهم به انجام رسیده و امروز شاهد افتتاح این مرکز آموزشی هستیم.
وی عقد تفاهمنامه با اداره کل فنی و حرفه ای را از مقدمات اجرائی این کارگاه عنوان کرد و ادامه داد: بر اساس این تفاهمنامه مقرر گردید که تجهیز، راه اندازی و تعیین مکان کارگاه با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوده و برگزاری آزمون و ارائه گواهی برای آموزش دیدگان توسط اداره کل فنی و حرفه ای صورت گیرد.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان همچنین افزود: با آزمونی که از شرکت کنندگان در این دوره ها اخذ خواهد شد گواهی تخصصی توسط فنی و حرفه ای و یک پابان نامه توسط این اداره کل اهداء خواهد شد که امیدواریم با برگزاری چنین کلاسهائی در افزایش درآمد خانوارها نقش داشته باشیم.
گفتنی است کارگاه تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی برای اولین بار در ارومیه و در محل طبقه اول ساختمان معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی استان آذربایجان غربی واقع در خیابان امام ارومیه شروع بکار کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1395060632