ادای احترام رئیس سازمان میراث‌فرهنگی به مقام سومین شهید محراب

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری امروز، ضمن بازدید از مجموعه بافت تاریخی شهر یزد، با حضور بر مزار سومین شهید محراب به‌ مقام این عالم مجاهد ادای احترام کرد.

به‌گزارش خبرنگار میراث آریا، زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، امروز جمعه 6 اسفند، در دومین روز از سفر دوروزه خود به استان یزد، از مجموعه بافت تاریخی شهر یزد بازدید و بر صیانت و حفاظت از آثار فرهنگی‌تاریخی در کشور تأکید کرد.

در این بازدید که تعدادی از مدیران استان یزد و مسئولان اداره‌کل میراث‌فرهنگی این استان نیز حضور داشتند، احمدی‌پور از زندان اسکندر (مدرسه ضیائیه)، مجموعه خانه‌های تاریخی حیران، خانه تاریخی صدرالعلما و مسجد تاریخی حظیره بازدید به‌عمل آورد.

معاون رئیس‌جمهوری در بازدید از مسجد تاریخی حظیره، بر مزار آیت‌الله صدوقی، سومین شهید محراب، حاضر شد و با قرائت فاتحه به‌ مقام این عالم مجاهد ادای احترام کرد.

او در حاشیه بازدید از مجموعه بافت تاریخی یزد در جمع خبرنگاران از تخصیص کامل اعتبارات به استان یزد خبر داد گفت: «یزد یکی از استان‌های زیبای کشور است و از مردم می‌خواهم که در نوروز 96 به این استان سفر کنند.»

او افزود: «یزد جاذبه‌های گردشگری متنوع و خانه‌های تاریخی زیبایی دارد و می‌تواند در نوروز پیش رو مقصد سفر مناسبی باشد.»

انتهای پیام/

کد خبر 139512066

برچسب‌ها