نوای موسیقی محلی در روستاهای زیرکوه نواخته می‌شود

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زیرکوه، با اشاره به برنامه‌های نوروزگاه در این شهرستان، اعلام کرد که اجرای زنده موسیقی محلی در مرکز شهرستان و چهار روستای هدف‌گردشگری برنامه‌ریزی شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی، حسن سروش مسئول اداره میراث‌فرهنگی زیرکوه گفت: «در این راستا ویژه‌برنامه نوروزگاه و مراسم باستانی نوروز در شهرستان اجرا می‌شود.»

سروش بیان کرد: «بر این اساس، اجرای زنده موسیقی محلی در شهرستان زیرکوه، حاجی‌آبادی و روستاهای هدف‌گردشگری شهرستان به‌صورت زنده اجرا می‌شود. در ایام نوروز، همچنین راهنمایان گردشگری، در شهر حاجی‌آباد و مناطق گردشگری، گردشگران را راهنمایی خواهند کرد.»

او گفت: «نمایشگاه و فروشگاه موقت صنایع‌دستی نیز با هدف ترویج هنر این منطقه و خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی برای تهیه سوغات افتتاح شده است. در این نمایشگاه غرفه‌هایی مانند مردم‌شناسی، تراش سنگ، سبدبافی، قالیچه و گلیم، جاجیم و حوله‌بافی دایر است.»

مسئول اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زیرکوه با بیان اینکه کویر همت‌آباد یکی از مناطق گردشگر‌پذیر شهرستان است گفت: «زیرساخت‌های اقامتی موردنیاز مسافران در ایام نوروز در این منطقه مهیا شده است.»

انتهای پیام/

کد خبر 1395123035

برچسب‌ها