قدردانی مدیرکل میراث‌فرهنگی استان مرکزی از اهداکنندگان آثار و اشیای تاریخی به موزه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: اهداکنندگان آثار و اشیا تاریخی جزو سرمایه‌های همیشگی موزه‌ها و میراث‌فرهنگی کشور هستند و باید از آن‌ها قدردانی کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمود مرادی نراقی به همراه چند نفر از  کارشناس حوزه میراث‌فرهنگی به منزله قدردانی از اقدام ارزشمند محمدعلی ابراهیمی کوهنورد مازندرانی در واگذاری اشیای کشف شده از غار زل هستیجان در منزل او حاضر و با ارائه لوح تقدیر و هدیه از این اقدام و حرکت شایسته فرهنگی تجلیل کرد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از اشیای اهدا شده در موزه کلبادی در شهر مازندران بازدید کرد و گفت: این اقدام ارزشمند می‌تواند برای همه فرهنگ‌دوستان کشور یک الگو باشد.

مرادی اظهار کرد: ماموریت بزرگی برعهده موزه‌هاست و آن جلوگیری از فراموشی تاریخ است و اهمیت بیشتر را عزیزانی دارند که با هدف حفظ و صیانت از میراث‌فرهنگی و صرفا از روی علاقه و حس مسئولیت با درک درست از میراث‌فرهنگی کشور اقدام به اهدای آثار کشف شده  و میراث قدیمی به موزه‌ها می‌کنند.

محمد علی ابراهیمی کوهنورد مازندرانی است که نزدیک به 60 سال است از این اشیا محافظت کرده و در نهایت آن را به جامعه باستان‌شناسی و تاریخ و تمدن تحویل داده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061701012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha