بازدید معاون‌گردشگری از سامانه جامع اطلاع‌رسانی/ بیش از 21هزار تماس با 09629 تا 5 فروردین

مرتضی رحمانی‌موحد صبح امروز 6 فروردین به محل سامانه جامع اطلاع‌رسانی گردشگری کشور (09629) رفت و از روند پاسخ‌گویی به مردم از طریق این سامانه بازدید کرد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات‌سفر، رئیس این ستاد گفت: «ثبت بیش از 21هزار تماس با محوریت اطلاع‌رسانی و پاسخ‌گویی سریع به شکایات گردشگران تا ٥ فروردين ماه، سامانه 09629 را به مرکز رجوع مردمی در حوزه گردشگری تبدیل کرده است.»

مرتضی رحمانی‌موحد در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سامانه 09629 وظیفه اطلاع‌رسانی در حوزه گردشگری، راه‌ها و اقامتگاه‌ها را برعهده دارد، گفت: «دیگر وظیفه این سامانه دریافت شکایات و انتقادات گردشگران از مجموعه خدمات در سراسر کشور است.»

او افزود: «تا ٥ فروردين بیش از 21هزار تماس با سامانه 09629 برقرار شده که تهران، البرز و مازندران جزو استان‌های ردیف نخست در تماس با سامانه بودند.»

رحمانی‌موحد با تاکید بر اینکه بیش از 99 درصد از تماس‌ها با سامانه جامع اطلاع‌رسانی گردشگری کشور مربوط به «اطلاع‌رسانی» است، گفت: «کمتر از نیم درصد تماس‌ها مربوط به شکایات مسافران است که شکایات نیز پس از دریافت از گردشگران، ثبت و به ادارات‌کل استانی منعکس می‌شود و آنها نیز پیگیری و اقدام می‌کنند و سپس متقاضی از نتیجه شکایت مطلع می‌شود.»

معاون گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه تماس‌های مسافران و گردشگران با سامانه 09629 نسبت به سال گذشته حداقل 20 درصد افزایش داشته است، ادامه داد: «با توجه به اینکه مردم با تماس با این سامانه از وضعیت راه‌ها، آب‌و‌هوا و مقاصد و مسیرهای سفر مطلع می‌شوند؛ مجموعه این امکانات و خدمات سبب ارتقای رضایتمندی گردشگران و آرامش خاطر آنها خواهد شد.»

انتهای پیام/

کد خبر 1396010641