بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ستاد مرکزی هماهنگی خدماتسفر، در جلسه دبیرخانه این ستاد با زهرا احمدیپور معاون رئیسجمهوری و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایعدستی و گردشگری، رحمتالله مهآبادی رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور، دیروز 7 فروردین 96، با اشاره به افزایش جابهجاییها در حوزه حملونقل هوایی و عرضه خدمات متفاوت در این حوزه در ایام نوروز، اظهار کرد: «خدمات وایفای رایگان در 10 فرودگاه کشور عرضه شد، ضمن اینکه بهصورت ویژه راهنمایان مسافر در اکثر فرودگاههای کشور مستقر شدند.»
رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور تصریح کرد: «در دو فرودگاه مهرآباد و فرودگاه مشهد توسعه حملونقل عمومی ازجمله مترو انجام شد؛ بهعلاوه خودروهای مدرن و هیبریدی نیز به ظرفیت حملونقلی موردنیاز به فرودگاهها اضافه شد.»
مهآبادی افزایش موقعیت پارکینگ خودروها در فرودگاههای کشور را از دیگر اقدامات این شرکت عنوان کرد و گفت: «در کنار آن، سعی شده سطح خدمات پزشکی و اورژانس افزایش زیادی پیدا کند.»
او با اشاره به اینکه سفرهای نوروزی بیشتر متعلق به سفرهای خانوادگی است، بیان کرد: «امسال سعی کردهایم با برنامههای تفریحی و فرهنگی در فرودگاهها سفر خوش و خاطرهانگیزی برای مسافران نوروزی رقم بزنیم؛ بر همین اساس زیباسازی محوطه فرودگاهی و بهبود مبلمان آن در دستورکار قرار گرفت.»
رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور در زمینه نظارت و پاسخگویی به مسافران نوروزی گفت: «با ایجاد سیستم پاسخگویی یکپارچه برای تأمین رفاه حال مسافران کوشش شده؛ ضمن اینکه امسال نظارت بر قیمتها در غرفههای فرودگاهی افزایش یافته و سامانه نظرسنجی پیامکی نیز آماده دریافت نظرات مسافران در مورد نحوه خدماترسانی است.»
کمپین «نه به تصادف جادهای»، خدمتی از متفاوت هلال احمر در نوروز 96
مسعود حبیبی، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلالاحمر، نیز در ادامه این جلسه با اشاره به فعالیتهای نوروزی این سازمان اظهار کرد: «نیروهای این سازمان جوانان امسال با جدیت بسیار بالایی، درحالِ اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی هستند.»
او افزود: «در قالب این طرح، 2میلیون و 200هزار گردشگر نوروزی به خیمههای نماز، اتاق کودک، ایستگاه سلامت و جز آن مراجعه داشتهاند.»
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلالاحمر با توجه به اینکه تصادفهای جادهای نخستین علت مرگومیر در کشور است تصریح کرد: «کمپین ”نه به تصادف جادهای“ واکنش در مقابل حوادث جادهای است و بهابتکار این سازمان راهاندازی شده تا با پیوستن رانندگان به این کمپین نوعی فرهنگسازی در حوزه حملونقل صورت بگیرد.»
حبیبی خاطرنشان کرد: «امید است امسال با ایجاد این کمپین از بار هزینهایِ تصادفات جادهای ــ که در سال گذشته 54هزارمیلیارد تومان برآورد شده بود ــ کاهش یابد و ضایعات ناشی از این حوادث کم شود.»
انتهای پیام/