کارگاه آموزشی ضرورت حفاظت و نگهداری از سازه‌های آبی تاریخی در اهواز

همزمان با روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، نشست تخصصی گنجینه آب و کارگاه آموزشی ضرورت حفاظت و نگهداری از سازه‌های آبی تاریخی با حضور مسئولان کشوری و استانی در اهواز برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان این کارگاه آموزشی روز چهارشنبه 29 فروردین 97 هم‌زمان با روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی و  با همکاری سازمان آب و برق خوزستان و اداره‌کل میراث‌فرهنگی در محل سالن اجتماعات گیت بوستان اهواز با حضور معاون میراث‌فرهنگی کشور، مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول سازمان میراث‌فرهنگی، مشاور وزیر نیرو، استاندار خوزستان، مدیرکل موزه‌های نفت، رئیس سازمان آب و برق خوزستان، مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان، مدیران گنجینه آب و جمعی دیگر از مسئولان و همچنین پژوهشگران و پیشکسوتان باستان‌شناسی کشور برگزار شد.

در این کارگاه، موضوعاتی‌ چون پلان مدیریت نظام آبی میراث جهانی شوشتر، برنامه‌های جامع مدیریت آثار و سازه‌های آبی تاریخی خوزستان، گردشگری در سازه‌های آبی تاریخی، پلان مدیریت سازه‌های آبی تاریخی خوزستان و همچنین موزه‌های تخصصی آب مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در بخشی از برنامه از پروژه جامع مدیریت آثار و سازه‌های آبی تاریخی استان رونمایی شد.

از دیگر برنامه‌های جانبی این همایش، نمایشگاه پایگاه‌های پژوهشی مرتبط با میراث آب و نیز گالری عکس گنجینه آب بود که با استقبال بسیار خوبی از سوی شرکت‌کنندگان همراه شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1397013017

برچسب‌ها