نشست علمی‌تخصصی «باستان‌شناسی، مرمت ابنیه و موزه» در گلستان برگزار شد

نشست علمی‌تخصصی باستان‌شناسی، مرمت ابنیه و موزه با حضور متخصصان و علاقه‌مندان برگزار شد.   

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان، امروز سه‌شنبه 1 خرداد 97 نشست علمی‌تخصصی باستان‌شناسی، مرمت ابنیه و موزه با حضور ابراهیم کریمی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، جاوید ایمانیان معاون میراث‌فرهنگی و جمعی از متخصصان، کارشناسان باستان‌شناسی و دانشجویان و عموم علاقه‌مندان در محل موزه باستان شناسی گرگان واقع در چهار راه شهدا، جنب میدان امامزاده عبدالله گرگان برگزار شد.

جاوید ایمانیان معاون میراث‌فرهنگی استان گلستان در ابتدا با خیر مقدم و با بیان اینکه میراث‌فرهنگی بحثی فرا بخشی است در خصوص اهمیت پژوهش میراث‌فرهنگی مطالبی را بیان کرد.

در ادامه نشست 3 سخنرانی با عناوین کاربرد نرم افزار GIS در مطالعات باستان‌شناسی از سوی محمد تقی ملکا، ارائه گزارش طرح مرمت و احیای خانه خوزینی گمیشان از سوی محدثه میر حسینی و تبیین شعار روز جهانی موزه‌ها در سال 2018 از سوی رضا حمیدی ارئه شد.

در پایان محسن قاسمی مدیر گروه باستان‌شناسی موسسه غیر انتفاعی گلستان به جمع بندی مطالب ارائه شده پرداخت و خواستار تعامل و انسجام افراد علاقه‌مند در این حوزه برای پیشبرد اهداف بزرگ‌تر در حوزه‌های باستان شناسی، مرمت ابنیه و موزه‌ها شد.

در حاشیه نشست  نمایشگاه عکس با موضوع پیران استرآباد در موزه باستان‌شناسی دایر بود.

انتهای پیام/

کد خبر 139703013

برچسب‌ها