به گزارش میراثآریا بهنقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، دلاور بزرگنیا مدیرکل میراث فرهنگی، استان تهران گفت: «قانون برندسازی و ایجاد بازارهای فروش در صنایع دستی در حال شکل گیری است که می تواند در ارزش افزوده کالاهای بومی نقش بسزایی داشته باشد.»
بزرگ نیا گفت: «یکی از برنامه های تهران اهتمام برای حضور نمایشگاه های داخلی و خارجی تا زمینه را فراهم کنیم آثارمان را به سایر نقاط جهان معرفی کنیم.»
او اظهار کرد: «با ایجاد موزه مجازی در منطقه یک تهران تا سه ماه آینده هنرمندان می توانند تولیدات خود اشیا و آثار ارزشمند صنایع دستی که در معرض دید عموم است را به فروش برسانند.»
در ادامه این مراسم محمد انشایی سرپرست صنایع دستی استان تهران با بیان این که دوره اعطای نشان مرغوبیت صنایع دستی هر دو سال یک بار در کشور برگزار میشود، اظهار كرد: «آثار برگزیده در مرحله استانی جهت ارزیابی در سطح ملی در آذرماه سال 97 در تهران به معرض نمایش و داوری گذاشته می شود.»
انشایی ادامه داد: «با پیشنهاد معاونت صنایع دستی و همت شهرداری در مناطق مختلف تهران پردیس های صنایع دستی ایجاد می شود تا هنرمند به صورت مستقیم آثار خود را به مصرف کنندگان عرضه کنند.»
انشایی به برخی از ضوابط شرکت در دورههای نشان ملی مرغوبیت اشاره کرد و گفت: محصولاتی که برای شرکت در دورههای داوری اعطای نشان ملی مرغوبیت و برتری آثار صنایع دستی ارائه میشوند، باید دارای مرغوبیت، کیفیت، اصالت، نوآوری در طرح، نقش و فرم و برخوردار از بستهبندی و شناسنامه شاخص اثر باشند.»
140 هنرمند تهرانی در مرحله استانی چهارمین دوره 2 سالانه نشان مرغوبیت و کیفیت صنایع دستی شرکت کردند که با ارزیابی داوران آثار 40 هنرمند تهران به مرحله کشوری راه یافت که با حضور تعدادی از پیشکسوتان استان تهران 11 هنرمند تقدیر شد.
انتهای پیام/