سیزدهمین دوره جشنواره ملی آش نیر پایان یافت

سیزدهمین دوره جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی شهرستان نیر با استقبال کم‌نظیر گردشگران و شهروندان در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار نیر به کار خود پایان داد.  

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل، شامگاه جمعه علیرضا دباغ عبداللهی سرپرست معاونت گردشگری اداره کل برگزاری این رویداد را با هدف نشاط آفرینی در سطح جامعه عنوان کرد.

علیرضا دباغ عبداللهی با بیان اینکه رویدادهایی از جمله جشنواره ها فرصت معرفی قابلیت های گردشگری مناطق هستند، اضافه کرد: «استان اردبیل قابلیت برگزاری جشنواره هایی در سطح ملی و جهانی را دارد.»

او با اشاره به ظرفیت استان در حوزه گردشگری متذکر شد: «جشنواره ها می توانند پیام آور ظرفیت های گردشگری بوده و صنعت گردشگری را به پویایی برسانند.»

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل با اشاره به برگزاری 13 دوره جشنواره آش و غذاهای سنتی در شهرستان نیر، ادامه داد: «این شهرستان نیز قابلیت کم نظیری در حوزه گردشگری دارد.»

به گفه دباغ عبداللهی بعد از این جشنواره در تاریخ سه تا پنج مرداد ماه جشنواره استعدادیابی آشپزی سنتی در استان اردبیل برگزار خواهد شد.

او با اشاره به ارائه گواهینامه معتبر در جشنواره استعدادیابی ابراز امیدواری کرد تا جشنواره آش نیر در تقویم رویدادهای ملی کشور به ثبت برسد.

در این دوره از جشنواره 60 غرفه با حضور 15 استان تدارک دیده شده بود و بیش از 30 آشپز برجسته کشور در این دوره حضور داشتند.

نمایش طنز، اجرای موسیقی، رقص سنتی، نقاشی کودکان، مسابقه دارت، مسابقه آش خانگی، مسابقه عکس و فیلم، رادیو جشنواره و اجرای نمایش بخش های مختلف این جشنواره بود.

در پایان این جشنواره از غرفه برتر، نفرات برتر پخت آش و غذای سنتی، پخت نان محلی و همچنین نفرات برتر مسابقه آش و غذای سنتی با اهدای لوح و جوایزی تجلیل به عمل آمد.

 

انتهای پیام/

کد خبر 1397042322

برچسب‌ها