برنامه‌ریزی برای جذب گردشگر از 17 کشور هدف

تحقیقات بازار گردشگری شش کشور چین، عمان، عراق، آلمان، روسیه و آذربایجان توسط گروه بازاریابی دفتر تبلیغات و برنامه‌ریزی معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی پایان یافته و هم‌اکنون به مرحله اجرایی رسیده است.

مسلم شجاعی، رئیس گروه بازاریابی دفتر تبلیغات و برنامه‌ریزی معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی امروز جمعه 26 مرداد 97 با اعلام این مطلب به میراث‌آریا گفت: «در گام اول 17 کشور را بر اساس شاخص‌های 30 گانه شناسایی کردیم و در دستور کارمان قرار دادیم تا دفاتر خدمات مسافرتی بتوانند به‌عنوان بخش خصوصی از این فرصت‌ها استفاده کنند و چرخشی به سمت کشورهایی داشته باشند که شاید تاکنون کمتر موردتوجه قرار گرفته است.»

او همچنین اظهار داشت: «طبق دستور معاون گردشگری سازمان برای شناسایی این کشورها به‌عنوان کشورهای بازار هدف میز گردشگری کشورها متشکل از بخش خصوصی، حاکمیتی و استانی شروع به فعالیت در خصوص شناسایی و آسیب‌شناسی کردند و توانستیم تاکنون شش کشور را به مرحله برنامه اجرایی و اکشن پلان برسانیم و تا پایان شهریورماه سال جاری این میزان را به 10 کشور افزایش دهیم.»

شجاعی افزود: «ما به‌عنوان بخش حاکمیتی درواقع با بردن این فضا در گروه‌های شبکه‌های مجازی این فرصت را فراهم کردیم تا همه دوستان بخش خصوصی و تورگردانان فعال در کشورهای هدف مانند عمان، نظرات و پیشنهاد‌هایشان را اعلام کنند.»

او گفت: «هم‌اکنون تمامی این داده‌ها به‌عنوان خروجی میز گردشگری در سامانه هوشمند راهبردهای گردشگری قرار داده شده تا مورداستفاده دفاتر خدمات مسافرتی و هر کس قرار است در این حوزه فعالیت کند قرار گیرد که البته قابلیت کامنت و پیشنهادگذاری هم دارد.»

رئیس گروه بازاریابی دفتر تبلیغات و برنامه‌ریزی معاونت گردشگری سازمان میراث‌فرهنگی، دفاتر خدمات مسافرتی جدیدتر و حتی قدیمی‌ها را به فعالیت در تورهای ورودی کشورهای هدف و شناسایی شده دعوت کرد و افزود: «تمام نامه‌نگاری‌ها با تمام مراکز درگیر و دخیل در حوزه گردشگری برای کشورهای هدف ازجمله سفارتخانه‌ها و معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و... انجام شده و هم‌اکنون آن‌ها می‌دانند چه باید انجام دهند تا دفاتر خدمات مسافرتی بتوانند فعالیت‌هایشان را در این کشورها جدی‌تر و تسهیل‌شده‌تر دنبال کنند.»

او اضافه کرد: «در گام دوم 17 کشور دیگر را شناسایی می‌کنیم تا درصورتی‌که با هر کشوری به هر دلیلی مشکلی پیدا کردیم بتوانیم کشور جدید را جایگزین کنیم.»

شجاعی پیشنهاد داد: «دفاتر خدمات مسافرتی بهتر است در حوزه کشورهایی مثل مالزی و چین و حتی ورود سلبریتی ها و... فعالیت کنند و به‌سمت کشورهای شرقی چرخش کنند چراکه الزاماً نباید تمام تورها و گردشگران ورودی ما از اروپا باشند.»

انتهای پیام/

کد خبر 139705265

برچسب‌ها