پیام تسلیت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی به‌مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با صدور پیامی سالروز شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش را به تمامی شیعیان و آزادی‌خواهان جهان و محبان اهل‌بیت (ع) تسلیت گفت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری متن کامل پیام دکتر علی‌اصغر مونسان به شرح زیر است:

«حادثه عظیم تاسوعا و عاشورای حسینی که در سال ۶۱ ه ق رقم خورد بدون تردید تجلی پیروزی حق علیه باطل بود و این حقیقتی استوار است که بر تارک تشیع نقش بسته و همواره در تاریخ زنده و جاویدان خواهد ماند.

امام حسین (ع) و یاران باوفایش در صحرای نینوا نهضتی را برپا ساختند که هنوز هم با گذشت ۱۴ قرن، زمینه‌ساز پیدایش جنبش‌ها و حرکت‌های حق‌مدارانه و عدالت‌خواهانه در سراسر جهان است.

آن حضرت و یارانش در روز عاشورا بالاترین درجات ایثار، حریت، عدالت‌خواهی و جانبازی در راه حق را به نمایش گذاشتند و با نثار خون خود عالی‌ترین سطح از ارزش‌های انسانی و دینی را در مسیر آرمان‌های الهی برای تمام بشریت معنا نمودند.

عاشورای حسینی سالروز میثاق با ولایت‌مداری و حقیقت‌طلبی است و آنچه در تاریخ انقلاب اسلامی به‌ویژه دوران هشت‌ساله دفاع مقدس بارها در سلوک بزرگ‌مردان ایران اسلامی شاهد بوده‌ایم، همگی نشأت‌گرفته از آموزه‌های متعالی اسلام به‌ویژه نهضت امام حسین (ع) و شهدای مظلوم کربلاست.

سالروز شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایشان را به‌عنوان یک میراث معنوی ارزشمند که در سراسر تاریخ ۱۴ قرن گذشته موردتکریم ایرانیان بوده و هم‌اکنون نیز با عالی‌ترین درجات ایمان، عشق و خلوص گرامی داشته می‌شود، به محضر حضرت ولی‌عصر (عج)، شیعیان و آزادیخواهان جهان، محبان اهل‌بیت (ع) و ایرانیان حق جو و شهادت‌طلب و به‌ویژه خانواده بزرگ سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در سراسر ایران اسلامی تسلیت عرض می‌نمایم.

علی‌اصغر مونسان

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری»

انتهای پیام/

کد خبر 139706281

برچسب‌ها