ارائه خدمات تخصصی برنامه ریزی و سیاست گذاری در زمینه توسعه گردشگری

ارایه خدمات تخصصی برنامه ریزی و سیاست گذاری در زمینه توسعه گردشگری به سازمان های مرتبط و شهرداری ها و دهیاری های کشور» و «تعیین اولویت تحقیقاتی رساله های دکترا و پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته های مرتبط » از خدمات پژوهشی پژوهشکده گردشگری است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، ناصر رضایی سرپرست گروه پژوهشی گردشگری این مطلب را در نشست تخصصی که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد ، اعلام کرد.

او در ادامه به تشریح ساختار پژوهشکده گردشگری پرداخت  و از جمله خدمات پژوهشی این پژوهشکده به «ارایه خدمات تخصصی برنامه ریزی و سیاست گذاری در زمینه توسعه گردشگری به سازمان های مرتبط و شهرداری ها و دهیاری های کشور» و «تعیین اولویت تحقیقاتی رساله های دکترا و پایان نامه های کارشناسی ارشد رشته های مرتبط » اشاره کرد.

رضایی با اشاره به کتاب های منتشر شده توسط این پژوهشکده از دو کتاب «نمونه های موفق گردشگری پایدار » و »گردشگری و هتلداری و رسانه های اجتماعی » نام برد.

به گفته او، «مخاطرات محیطی و گردشگری کشورهای اسیا و اقیانوسیه » و « غذا و صنعت گردشگری» کتاب هایی هستند که در قالب پژوهش های برجسته این پژوهشگاه در این سال منتشر شدند.

او افزود: «برنامه ریزی توسعه بازاریابی طبیعت گردی مطالعه موردی جنگل های دالخانی شهرستان رامسر»، «بررسی مشکلات صنعت گردشگری در حوزه کارآفرینی ، مطالعه موردی چالش های بخش هتلداری کشور»، « ارزیابی ظرفیت های گردشگری مناطق روستایی» و « توانمندی های گردشگری سلامت شهر تبریز در توسعه گردشگری استان آذربایجان شرقی » از جمله پژوهش های برجسته انجام شده توسط پژوهشکده گردشگری بودند.»

رضایی در ادامه به طرح پژوهشی منتخب گروه گردشگری به نام «بررسی مشکلات صنعت گردشگری در حوزه کارآفرینی ، مطالعه موردی چالش های بخش هتلداری کشور» اشاره کرد.

او همچنین از برگزاری همایش ها و کارگاه هایی توسط این پژوهشکده خبر داد و گفت: «بازاریاب گردشگری- ساخت – برند»، بازاریابی هوشمند عاملی بر توسعه گردشگری» و «رویکرد های نوین ارتقا کیفیت خدمات گردشگری در صنعت گردشگری ایران » برخی از همایش ها و کارگاه های برگزار شده در این سال پژوهشی بودند.»

او ازدیگر کارگاه ها و همایش های برگزار شده از «اکوتوریسم مردم شناسانه با اتکا به مناطق عشایری»،  «تصویر ژئوپلتیک و گردشگری»، «بررسی ظرفیت های گردشگری ورزشی» و «حکمرانی گردشگری» نام برد.

 

انتهای پیام/

کد خبر 1397092924

برچسب‌ها