جشنواره مشترک زنان کارآفرین حوزه میراث‌فرهنگی و دهیاران زن برگزار می‌شود

در دیدار مشاور امور زنان و خانواده رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری برگزاری جشنواره مشترک زنان کارآفرین حوزه میراث‌فرهنگی و دهیاران زن مورد تاکید و توافق قرار گرفت.

 به‌گزارش میراث‌آریا، در دیدار فریبا رحمانپور مشاور امور زنان و خانواده رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با محمد امید معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با محوریت بررسی و ارزیابی راهکارهای افزایش همکاری‌ها، موضوع توسعه گردشگری روستایی و راه‌اندازی بوم گردی‌ها با استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی و استفاده از ظرفیت تفاهم نامه منعقد شده بین معاونت توسعه روستایی با بانک سینا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین دو طرف در این دیدار بر پیگیری تفاهم نامه معاونت توسعه روستایی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تاکید کردند، ضمن آن که راهکارهای حل مشکل بیمه تولید کنندگان صنایع دستی از  طریق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر نیز در این نشست مطرح و مقرر شد هماهنگی‌های لازم در این باره به انجام برسد.

در این دیدار برگزاری جشنواره مشترک زنان کارآفرین و تشکل‌های حوزه های میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و دهیاران زن با همکاری سازمان میراث فرهنگی، معاونت توسعه روستایی و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مورد توافق و تاکید قرار گرفت.

موضوع استاندارد سازی مشاغل خانگی(صنایع‌دستی) نیز در این نشست به بحث گذاشته شد.

در پایان این دیدار مقرر شد، بررسی موضوعات و تصمیم‌گیری درباره افزایش همکاری‌ها بین سازمان میراث‌فرهنگی و معاونت توسعه روستایی، در روزهای آتی با حضور روسای دو مجموعه انجام شود.

انتهای پیام/

کد خبر 139710091

برچسب‌ها