جشنواره فرش نفیس دستبافت یلمه در اصفهان برگزار شد

معاون سرمایه‌گذاری و امور طرح‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اصفهان گفت: «دومین جشنواره فرش و صنایع‌دستی شهر طالخونچه در روز دهم تیرماه با حضور مسئولان استان و شهرستان در مجموعه فرهنگی شهید آوینی شهرداری افتتاح شد.»

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، سید‌علی صالح درخشان معاون سرمایه گذاری و امور طرح های اداره کل میراث فرهنگی استان افزود: «این جشنواره با هدف معرفی فرش نفیس دستبافت یلمه طالخونچه و آثار زیبای خلق شده توسط هنرمندان شهر به مردم برگزار شده است.»

معاون سرمایه گذاری و امور طرح های اداره کل میراث فرهنگی اصفهان گفت: «فرش یلمه با پیگیری های صورت گرفته به ثبت ملی رسیده و در تلاش برای ثبت جهانی آن هستیم. رونق این هنر و صنعت اصیل می تواند زمینه ساز اشتغال قشر قابل توجهی از شهروندان به صورت مستقیم در بافت فرش یا غیر مستقیم در بازاریابی و فروش و صنایع جنبی از جمله رنگرزی و... شود.»

درخشان خاطر نشان کرد: «رونق این صنعت در کنار جاذبه های تاریخی شهر می تواند تحولی شگرف در رونق تولید ملی و همچنین صنعت فرش و تولیدات مواد اولیه و... در شهر ایجاد کند، با توجه به نقش زیبا و کیفیت بسیار بالا و شهرت فرش یلمه و همت والای مسئولان شهر طالخونچه این هدف به زودی محقق می شود.»

او تاکید کرد: «جاذبه های فرهنگی محور اصلی توسعه گردشگری در شهرستانهای استان اصفهان است.»

انتهای پیام/

کد خبر 1398041122

برچسب‌ها