انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت توسعه ایران‌گردی و دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران

سرپرست شرکت مادرتخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی از تفاهم‌نامه همکاری بین دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران و این شرکت خبر داد.

خشایار نیکزاد سرپرست شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی، امروز شنبه 12 مرداد 98، در گفت‌و‌گو با خبرنگار میراث‌آریا با اعلام این خبر تصریح کرد: «نشست مشترکی با حضور ریاست و اعضای هیئت رئیسه دانشکده جغرافیا به‌منظور انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین طرفین، در سالن شورای دانشکده جغرافیا برگزار شد.»

او افزود: «هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه فراهم کردن زمینه‌های همکاری بین مراکز پژوهشی و بخش اجرایی با هدف توسعه فعالیت‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و اعمال رویکرد علمی به پروژه و طرح‌های حوزه گردشگری است.»

نیکزاد ادامه داد: «دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران در زمینه انجام فعالیت‌های پژوهشی مشترک، جهت‌دهی و حمایت از موضوعات مرتبط در قالب پایان‌نامه و رساله دانشجویی، توسعه و تولید نرم‌افزارهای گردشگری، برگزاری نشست‌های علمی، بازدیدهای علمی و کارگاه‌های آموزشی حاضر به همکاری شده است.»

او ادامه داد: «مشارکت در انجام مطالعات مبتنی بر آمایش سرزمینی برای ایجاد زیرساخت‌های صنعت گردشگری از قبیل مراکز اقامتی، اردوگاه‌های گردشگری (کمپینگ) مجتمع‌های خدماتی، رفاهی، بین راهی، مناطق نمونه گردشگری، مجتمع‌های سیاحتی و تفریحی و انواع تأسیسات گردشگری، حمایت از تحقیقات، تألیفات و انتشار نشریات علمی‌تخصصی مرتبط با صنعت گردشگری، حمایت از تدوین پایان‌نامه‌ها و رساله‌های گردشگری و جهت‌دهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به‌سمت نیازهای موضوع تفاهم‌نامه و ارائه خدمات علمی نظارتی و مشاوره‌ای در موضوعات مرتبط با نیازهای طرفین از مهم‌ترین توافق‌هایی بود که در این نشست حاصل شد.»

او ادامه داد: «انتقال تجربیات و نیازهای شرکت توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی به دانشگاه و بالعکس و تبادل افکار و اطلاعات، همکاری در زمینه دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان، همکاری برای انجام بازدیدهای علمی دانشجویان و اساتید، حمایت از تدوین و بازنگری در سرفصل‌های حوزه گردشگری با رویکرد فرهنگی، اقتصادی و درآمدزایی برای دانشجویان این دوره، همکاری در برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی علمی و ترویجی، همایش‌ها و سمینارهای ملی و بین المللی با مشارکت طرفین، همکاری در برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزش تخصصی گردشگری داخلی و بین‌الملل، مشارکت در تهیه و تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاری شامل انجام مطالعات نیازسنجی، معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، تامین زیرساخت های اولیه و جلب مشارکت سرمایه گذار داخلی و یا خارجی، مشارکت و همکاری در تدوین برنامه جامع توسعه گردشگری استان ها و مشارکت و همکاری در پیاده سازی سیستم هوشمند و یکپارچه مدیریت الکترونیکی در گردشگری از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه به شمار می رود.»

به گفته نیکزاد، همکاری، مشارکت و مشاوره درخصوص تدوین بسته های تبلیغات و بازاریابی ظرفیت های گردشگری استان ها با هدف افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی شامل  تولید محتوا، ایجاد و توسعه برند گردشگری استان ها، ایجاد پرتال معرفی استان ها، برگزاری و حضور در رویدادهای داخلی و بین المللی و همچنین برگزاری تورهای آشناسازی استانی، همکاری و مشارکت در شناسایی و تجاری سازی کسب و کارهای نوپای دانشجویی و برگزاری مسابقات استارتاپی، ایجاد بانک های اطلاعاتی از محققین و متخصصین فعال صنعت گردشگری، ایجاد شرایط برای فرصت های مطالعاتی و پژوهشی اساتید و دانشجویان در حوزه گردشگری، انعقاد قرارداد در زمینه های فعالیت شرکت مادرتخصصی با اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی با رعایت قوانین و مقررات مربوط، ارائه خدمات تخصصی و پژوهشی درخصوص پروژه های گردشگری و بسته های سرمایه گذاری و اجرای طرح های گردشگری، تاسیس دفتر ارتباطی شرکت مادر تخصصی در دانشگاه،  همکاری و مشارکت در اجرای بسته های سفر با موضوعات علمی و جغرافیایی، همکاری و مشارکت در توسعه فعالیت های سمن ها و NGO های تخصصی با انجام حمایت های مادی و معنوی و حمایت مادی و معنوی از استعدادهای درخشان و دانشجویان برتر رشته گردشگری، از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

انتهای پیام/

کد خبر 139805124

برچسب‌ها