غرفه معرفی جاذبه‌های گردشگری در دانشگاه دامغان برپا شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان دامغان گفت: «غرفه معرفی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری دامغان در دانشگاه این شهرستان برپا شد.»

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی سمنان، مهدی قاسمی افزود: «در آستانه هفته گردشگری به‌منظور آشنایی دانشجویان جدیدالورود دانشگاه دامغان بافرهنگ و میراث تاریخی این شهرستان، غرفه اطلاعات گردشگری در این دانشگاه برپا شد.»

او با تشکر از تعامل و همکاری مثبت دانشگاه دامغان در اجرای این برنامه گفت: «دانشجویان و خانواده آن‌ها در این غرفه با برخی آداب‌ورسوم، هنرهای سنتی و صنایع‌دستی شهرستان آشنا شدند.»

رئیس اداره میراث‌فرهنگی شهرستان دامغان ابراز امیدواری کرد که این همکاری در حوزه‌های مرمت، حفظ و احیا و صنایع‌دستی در طول سال ادامه داشته باشد.

او افزود: «دامغان یک شهر منحصربه‌فرد در استان سمنان است که آثار تاریخی و بی‌نظیری را در خود جای‌داده است. شناساندن این آثار به دانشجویان و معرفی این شهرستان از طریق دانشجویان دیگر استان‌های کشور، در رونق گردشگری منطقه بسیار مؤثر و مفید خواهد بود.»

 بازدید دانشجویان به همراه خانواده از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری دامغان از دیگر برنامه‌های اداره میراث‌فرهنگی این شهرستان در هفته گردشگری خواهد بود.

دامغان یکی از کهن‌ترین شهرهای ایران است و آثار تاریخی متعددی ازجمله چشمه‌علی، تاریخانه، پیرعلمدار، برج مهمان‌دوست، تپه حصار و .... در این شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1398070218

برچسب‌ها