امضای توافقنامه معاونت صنایع‌دستی با معاونت کارآفرینی وزارت تعاون و بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال

معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با معاونت کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال توافقنامه همکاری امضا کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، این توافقنامه سه‌جانبه با عنوان «توافقنامه همکاری در ارتقای زیست‌بوم توسعه کارآفرینی محتوای دیجیتال» هم‌زمان با آیین افتتاح بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال صبح امروز سه‌شنبه 30 مهر منعقد شد.

این توافقنامه از سوی پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی کشور، عیسی منصوری معاون کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و عبدالحسین ابوالحسنی مدیرعامل بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال به امضا رسید.

این توافقنامه به‌منظور پشتیبانی از گسترش زیست‌بوم توسعه کسب‌وکارهای مبتنی بر محتوای دیجیتال و ایجاد هم‌افزایی و مشارکت بخش خصوصی و دولتی، در قالب برنامه مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و با عاملیت اجرایی بنیاد کارآفرینی محتوای دیجیتال تنظیم و امضا شد.

در متن این توافقنامه آمده است: «با عنایت به جایگاه صنایع‌دستی در رونق تولید و توسعه پایدار کشور به‌عنوان صنعتی خلاق با گستره فعالیتی به وسعت سرزمین ایران، تولید و انتشار هدفمند محتوا در این عرصه در فضای مجازی در اولویت فعالیت معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع قرار دارد. در این مسیر، انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با معاونت کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد ملی کارآفرینی دیجیتال را می‌توان گامی مهم در راستای معرفی ارزش‌های بیکران صنایع‌دستی به مردم عزیز کشورمان و جهانیان دانست.»

برخی از محورهای همکاری این توافقنامه شامل حمایت مادی و معنوی از توسعه زیست‌بوم کسب‌وکارهای فناورانه محتوای دیجیتال از طریق حمایت از ایجاد و توسعه مراکز نوآوری و شتابدهی محتوای دیجیتال از طریق حمایت از ایجاد و توسعه مراکز نوآوری و شتابدهی محتوای دیجیتال، تدوین و اجرای آموزش‌های الکترونیکی و حضوری، برقراری همایش، سمینار و کنفرانس موردنیاز برای ارتقای سطح دانش فعالان و تسهیل و زمینه‌سازی حضور فعالان ایرانی در دوره‌های علمی و آموزشی خارجی، تدوین و اجرای کانال ارتباطی میان فعالان با یکدیگر ازجمله سرمایه‌گذار و بهره‌بردار داخلی و خارجی و ... است.

در آیین افتتاح بنیاد ملی کارآفرینی محتوای دیجیتال که هم‌زمان با انعقاد «توافقنامه همکاری در ارتقای زیست‌بوم توسعه کارآفرینی محتوای دیجیتال» در روز 30 مهرماه برگزار شد، جمعی از مسئولان همچون پیروز حناچی، شهردار تهران محمد شریعتمداری، احمد مسجد جامعی و همچنین جمعی از هنرمندان سینمای ایران حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 1398073023

برچسب‌ها