بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی مازندران، مراسم رونمایی از لوگوی ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ اکو صبح امروز در محل موزه تاریخ شهر ساری با حضور مسئولان میراثفرهنگی استان، هنرمندان، مدیران شهری ساری برگزار شد.
علی ماهفروزی دبیر اجرایی رویداد ساری پایتخت گردشگری ۲۰۲۲ در حاشیه این مراسم گفت: «این لوگو یا نشان، با مشارکت تیمی از طراحان گرافیکی و هنرمندان استانی و ملی طراحی شد.»
ماهفروزی افزود: «رونمایی لوگو \"ساری ۲۰۲۲\" نشاندهنده رسمی شدن فعالیت همه مسئولان و مردم استان برای میزبانی هرچه باشکوهتر از پایتخت گردشگری کشورهای اکو است تا نخستین قدم جدی برای جهانی شدن گردشگری مازندران به بهترین نحو برداشته شود.»
او استفاده از نمادهای متعدد در لوگوی \"ساری ۲۰۲۲\" را از ویژگیهای آن توصیف کرد و گفت: «الهام گرفتن از نماد میراث طبیعی همچون دماوند، جنگلهای هیرکانی، آبگیرها و تالابها و دشتها از ویژگی برجسته این لوگو است.»
دبیر اجرایی \"ساری ۲۰۲۲\" اظهار کرد: «در طراحی لوگو از عناصر دیگر نمادین مازندران مانند معماری میراث تاریخی، معنوی، تنوع رنگهای جنگلهای هیرکانی در تمام فصول، و همچنین از معماری صنایعدستی الهام گرفته شد.»
ماهفروزی هدف از این طراحی را که به دست هنرمندان بزرگ استان و کشور انجام شد، معرفی مازندران و جاذبههای گردشگری استان در یک قالب به تمام دنیا و به خصوص کشورهای عضو اکو دانست.
او همچنین گفت: «قرار است لوگوی مذکور به زودی با افتتاح دبیرخانه \"ساری ۲۰۲۲\" که با حضور وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی همراه است، برای سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد یا همان یونسکو و تمام کشورهای عضو اکو ارسال شود.»
مازندران پس از حدود هفت ماه تلاش و رایزنی، مهر ماه امسال پس از تصمیمگیری کشورهای عضو اکو به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اکو در سال ۲۰۲۲ انتخاب شده است.
قرار است در این رویداد مازندران با بسیج تمام امکانات و ظرفیتهای خود از گردشگران کشورهای عضو اکو و دیگر کشورها میزبانی کند و فرصتی باشد تا مهمترین مقصد گردشگری ایران بتواند خود را در سطح منطقهای بهعنوان یک منطقه گردشگری معرفی کند.
انتهای پیام/