آغاز فعالیت پاویون ایران در چهلمین نمایشگاه فیتور

پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه فیتور با حضور 20 شرکت ایرانی و با حضور سفیر ایران در اسپانیا، سرپرست دفتر امور بین‌الملل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و نمایندگان سازمان جهانی گردشگری آغاز به کار کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، همچنین در جلسه‌ای که به درخواست طرف ایرانی و با حضور مدیر اجرایی UNWTO و مدیر منطقه‌ای آسیا اقیانوسیه آن سازمان در اولین ساعات برگزاری نمایشگاه تشکیل شد، فائزه بهزادنژاد سرپرست دفتر امور بین‌الملل این وزارتخانه ضمن اعلام دعوت رسمی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از دبیر سازمان جهانی گردشگری برای حضور در نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی بین‌المللی تهران، به بیان آخرین دستاوردهای همکاری این وزارتخانه با آن سازمان پرداخت و یک نسخه از کتاب «داستان‌های گردشگری ایران» را به‌عنوان نمونه‌ای از این همکاری موفق به مدیر اجرایی UNWTO اهدا کرد.

او همچنین به افزایش تعداد اعضای وابسته ایرانی و عضویت ایران در کمیته بررسی متقاضیان پیوستن به اعضای وابسته اشاره کرد و بر تعهد وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر افزایش توانمندی بخش خصوصی حوزه گردشگری تاکید کرد.

بهزادنژاد همچنین در این دیدار برگزاری کنفرانس گردشگری روستایی در ایران در سال 2020 را پیگیری و پیشنهاد کرد که نماینده سازمان جهانی گردشگری ضمن بازدید از در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران، از استان‌های کرمانشاه و کردستان به‌عنوان میزبان این رویداد بازدید کند.

همچنین پیرو مکاتبات پیشین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با آن سازمان بین‌المللی، نامه حمایت شهرداری تهران از برگزاری رویداد گردشگری شهری در تهران در سال 2021 به مقامات آن سازمان تقدیم شد.

مدیر اجرایی سازمان جهانی گردشگری نیز به اهمیت جمهوری اسلامی ایران برای آن سازمان، برگزاری نخستین جلسه کاری در فیتور 2020 را نشانه‌ای از روابط مستحکم  فی‌ما‌بین دانست و مقرر شد نتیجه مذاکرات مورد پیگیری قرار گرفته و در اسرع وقت اعلام شود.

ملاقات سفیر ایران و مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با سفیر سوریه در مادرید و نیز مصاحبه سرپرست دفتر امور بین‌الملل با شبکه تلویزیونی مکزیک و ملاقات با نماینده نمایشگاه گردشگریKITF  قزاقستان از دیگر برنامه‌های هیئت ایرانی حاضر در رویداد فیتور 2020 بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1398110317

برچسب‌ها