برگزاری نشست فعالان بخش خصوصی گردشگری در سفارت ایران در مادرید

بنا به دعوت سفیر جمهوری اسلامی ایران در مادرید، نشست مسئولان و فعالان بخش خصوصی هم‌زمان با نمایشگاه بین‌المللی فیتور، در محل سفارت ایران برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، حسن قشقاوی سفیر کشورمان در مادرید، در این نشست ضمن اشاره به افزایش ورود گردشگر خارجی به اسپانیا نسبت به سال گذشته، نقش تولید محتوای رسانه‌ای مناسب برای خروج از رکود حادث شده برای کشورمان به‌دلیل شرایط اخیر را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: «در روزهای اخیر، با برگزاری نشست‌های خبری به شفاف‌سازی مواضع صلح جویانه کشورمان پرداخته است.»

حسین اربابی، مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی نیز در این نشست بر لزوم همکاری و هماهنگی حداکثری کلیه دستگاه‌های دولتی برای رفع موانع توسعه گردشگری تاکید و  بخشودگی مالیاتی واردکنندگان گردشگر به کشور را به عنوان موضوع مهمی که نیازمند همفکری کلیه ارکان دولت است اعلام کرد.

همچنین در این نشست، نمایندگان بخش خصوصی موضوع عدم صدور بیمه مسافرتی از سوی شرکت‌های اسپانیایی برای مسافران ایرانی، درخواست دولت اسپانیا از شهروندان برای تعویق سفر خود به ایران و کمبود راهنمایان گردشگری مسلط به زبان اسپانیایی را به‌عنوان سه مسئله اساسی در بازار گردشگری اسپانیا مطرح کردند که مقرر شد سفیر جمهوری اسلامی ایران در مادرید دو موضوع اول را پیگیری کند.

در این نشست مدیر عامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی، سرپرست دفتر امور بین‌الملل وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، رئیس کمیته گردشگری و میراث‌فرهنگی شورای شهر تهران، معاون فرهنگی، گردشگری و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و روسای مناطق آزاد قشم، اروند و ارس حضور داشتند.

از سوی دیگر، فائزه بهزاد نژاد سرپرست دفتر امور بین‌الملل با حضور در مقر سازمان جهانی گردشگری و ملاقات با مسئولان آن سازمان، علاوه بر پیگیری برنامه‌های مشترک جاری (شامل برگزاری کنفرانس گردشگری روستایی و نیز کنفرانس گردشگری شهری در ایران)، در خصوص میزبانی کشورمان از دوره آموزشی مدیران منطقه آسیا اقیانوسیه در سال 2021 به رایزنی پرداخت.

همچنین بهزادنژاد با اشاره به شرایط اخیر در صنعت گردشگری ایران، در خصوص دریافت کمک‌های فنی از سازمان جهانی گردشگری برای مدیریت بحران به مذاکره پرداخت که مقرر شد تا حصول نتیجه موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

در پایان این دیدار، اصل دعوتنامه دکتر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با عنوان دبیر کل سازمان جهانی گردشگری برای حضور در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران و نیز نسخه امضا شده کتاب داستان‌های گردشگری ایران تسلیم مقامات آن سازمان شد.

با گذشت سه روز از برپایی نمایشگاه فیتور، بخش تجاری آن به پایان رسیده و در دو روز پایانی، بازدید برای عموم آزاد خواهد بود.

 بر اساس آمارها، فیتور چهلم تخصصی‌ترین و بین‌المللی ترین دوره این نمایشگاه تا به امروز بوده است و برگزار کنندگان این نمایشگاه، امسال نیز با نوآوری و تولید بستری تخصصی موفق به جذب بیشتری علاقه‌مند و متخصص امر گردشگری شده اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1398110512

برچسب‌ها