نمایشگاه سماورهای ذغالی دست‌ساز در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

نمایشگاه سماورهای حسن حسن‌زاده، هنرمند رشته دواتگری از آذربایجان شرقی، با همکاری معاونت صنایع‌دستی و هنرهای‌سنتی وزارت میراث‌فرهنگی و گردشگری در ساختمان یک این وزارتخانه برپا شده است.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در نمایشگاه تازه معاونت صنایع‌دستی، سماورهایی از جنس برنجی به نمایش گذاشته شده که با هنر دواتگری ساخته شده‌اند.

هنرمند سازنده این سماورها دراین‌باره گفت: «قطر این سماورها یک میلی و دو میلی است که به‌صورت ضخیم ساخته می‌شوند. این سماورها بیشتر زغالی هستند و نوع گازسوز آن‌ها هم موجود است.»

حسن حسن‌زاده درباره سابقه خود در این رشته هنری گفت: «47 سال است که در این کار هستم، یعنی از 13 سالگی در این رشته فعالیت داشته‌ام. در کارگاهی که در تبریز برای این کار دارم، 12 نفر در داخل کارگاه و 36 نفر بیرون از آن مشغول به کار هستند.»

او با بیان اینکه با حمایت‌های بیشتر مسئولان می‌توان کارآفرینی را در این رشته صنایع‌دستی بالا برد، تصریح کرد: «ما در شهرهایی همچون اصفهان، شیراز، زنجان و یزد هم شعباتی داریم که آثارمان را برای فروش به آنجا می‌فرستیم و این آثار از استقبال خوبی در این شهرستان‌ها برخوردار هستند.»

این صنعتگر افزود: «در نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در تهران نیز هرسال شرکت می‌کنیم و مشتری‌های ما این برند را به‌خوبی می‌شناسند و از آن استقبال می‌کنند.»

نمایشگاه سماورهای حسن حسن‌زاده، هنرمند رشته دواتگری از آذربایجان شرقی، از 5 تا 8 بهمن در ساختمان شماره یک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میزبان عموم علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1398110656

برچسب‌ها