بازید دانش‌آموزان رشته عکاسی از معبد آناهیتا

دانش‌آموزان کنگاوری رشته عکاسی ضمن بازدید و عکاسی از معبد آناهیتا با نحوه عکاسی از آثار و محوطه های باستانی آشنا شدند.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه مرتضی گراوند مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا کنگاور امروز دوشنبه ۷ بهمن در گفت‌وگو با روابط عمومی این اداره کل اظهار داشت: «با هماهنگی پایگاه ملی معبد آناهیتا با آموزش و پرورش شهرستان کنگاور، مقرر شد دانش آموزان رشته عکاسی در مقاطع متوسطه دوم از معبد آناهیتا بازدید و از آن عکاسی کنند. »

او افزود: «امروز نخستین گروه از دانش آموزان دختر اقدام به عکاسی از نقاط مختلف معبد آناهیتا با تاکید بر جزئیات سرستون ها و پایه‌ستون‌های معبد آناهیتا کردند. »

مدیر پایگاه ملی معبد آناهیتا با تشریح هدف اجرای این برنامه تصریح کرد: «برای اینکه معبد آناهیتا را بیشتر به مردم ایران و جهان بشناسانیم نیاز است تا برنامه‌هایی از این دست برگزار شود و ما از همه کسانی که دستی بر آتش این دست هنرها دارند دعوت می کنیم تا به این معبد بیایند و از نزدیک شکوه این معماری سنگی را به تصویر بکشند. »

گراوند در پایان اظهار داشت: «قطعاً هنر عکاسان با هیچ چیزی قابل معاوضه و مقایسه نیست چون کاری که عکاسان انجام می‌دهید ثبت فرهنگ و تاریخ است و در حقیقت انتقال‌دهنده فرهنگ و تاریخ و تمدن از نسلی به نسلی دیگر هستند. »

انتهای پیام/

کد خبر 1398110732

برچسب‌ها