تقدیر از مالک خانه تاریخی شفیعی در رشت

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از سیدفخرالدین شفیعی ماسوله مالک خانه تاریخی شفیعی که با درخواست خود اقدام به ثبت ملی این بنا کرده بود تقدیر به‌عمل آورد.

به گزارش میراث‌آریا به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‎کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌گیلان، ولی جهانی معاون میراث‌فرهنگی گیلان شنبه 19 بهمن‌ماه 98 ضمن اعلام این خبر گفت: «خانه شفیعی رشت یکی از خانه‌های تاریخی شاخص و ارزشمند بافت تاریخی این شهر است که در محله پیرسرا قرار گرفته است. با توجه به درخواست و علاقه سیدفخرالدین شفیعی ماسوله، مالک این بنا به حفظ و نگهداری و ثبت آن در فهرست آثار ملی کشور، پیگیری‌های لازم به‌منظور تهیه پرونده‌ ثبتی و طی مراحل اداری آن توسط معاونت میراث‌فرهنگی اداره‎کل میراث‌فرهنگی گیلان انجام پذیرفت و خوشبختانه در اسفند‌ماه سال ۱۳۹۷ با شماره ۳۲۳۶۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.»

«این بنای دوطبقه متعلق به دوره قاجار بوده و دارای مساحت زیربنای ۲۸۰ مترمربع است. پس از ثبت بنا مکاتبات لازم به‌منظور تخصیص اعتبار برای مرمت نیز صورت پذیرفته و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نظر دارد پس از تخصیص اعتبار لازم نسبت به مرمت و استحکام‌بخشی قسمت‌های آسیب‌دیده بنا اقدام کند.»

انتهای پیام/

کد خبر 1398111932

برچسب‌ها