محمدابراهیم لاریجانی: ظرفیت‌های صنایع‌دستی در صنعت گردشگری مغفول مانده بود

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی و گردشگری گفت: «صنایع‌دستی کاربردهای متعددی در صنعت گردشگری دارد که طی سال‌های گذشته مغفول مانده بود و پیوند دو حوزه مهم فعالان گردشگری با ظرفیت‌های صنایع‌دستی در آینده‌ای نزدیک رقم خواهد خورد.»

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از ستاد خبری نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی، محمدابراهیم لاریجانی مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث‌فرهنگی و گردشگری درباره ادغام دو نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «این ادغام به دستور وزیر در راستای هم‌افزایی دو حوزه مهم تحت نظر وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری صورت گرفت تا از همه ظرفیت‌های وزارتخانه بهره گرفته شود.»

او سیزدهمین نمایشگاه گردشگری و سی‌و‌سومین نمایشگاه صنایع‌دستی را پیوندی مبارک بین هنرمندان صنایع‌دستی و فعالان گردشگری دانست و افزود: «این ادغام می‌تواند آثار خوبی به همراه داشته باشد چون هم مردم می‌توانند در بازدیدهایشان هر دو حوزه را با هم ببینند و هم هتلداران، آژانس داران و فعالان صنعت گردشگری می‌توانند با ظرفیت‌های گردشگری آشنا شوند.»

لاریجانی به صنایع‌دستی ایران که می‌توانند به‌عنوان مصالح یا تزئینات در ساخت هتل‌ها استفاده شوند، اشاره کرد و افزود: «صنایع‌دستی کاربردهای متعددی در صنعت گردشگری دارد که طی سال‌های گذشته مغفول مانده بود و من فکر می‌کنم پیوند و همکاری دو حوزه مهم فعالان گردشگری با ظرفیت‌های صنایع‌دستی در آینده‌ای نزدیک رقم خواهد خورد.»

او درباره ارزیابی نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «نمایشگاه باید از چند زاویه بررسی شود؛ اول حضور وزارتخانه و ادارات کل استانی ماست که ظرفیت‌های استانی را ارائه کرده‌اند و در سطح بسیار خوبی مورد تأیید ماست. دوم عملکرد وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری مطرح است که بسیار راضی‌کننده است. سوم مجری بخش خصوصی است که فعالیت‌های اجرایی را باید انجام دهد، نظم برقرار و از عوامل پشتیبانی کند که فکر می‌کنم مجری بخش خصوصی بسیار ضعیف عمل کرده است و آن چیزی که در نمایشگاه، آبرویی برای وزارتخانه شده، عملکرد سی‌ویک مدیرکل استانی به‌اضافه معاونت‌ها شامل معاونت صنایع‌دستی، گردشگری، میراث فرهنگی، سرمایه‌گذاری و بین‌الملل است.»

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: «به عبارتی می‌توان گفت وزارتخانه کار خود را خیلی خوب انجام داده است اما مجری بخش خصوصی متأسفانه نتوانسته پشتیبانی لازم را انجام دهد به‌هرحال، این نمایشگاه 12 دوره در سطح بین‌المللی برگزار شده است و به اذعان شرکت بین‌المللی نمایشگاه‌های تهران که زیر نظر سازمان توسعه و تجارت است جزء پربازدیدترین نمایشگاه‌های کشور به‌حساب می‌آید و فکر می‌کنم مجری اساساً این برآورد را از حجم عظیم کار نداشته است اما وقتی در ظاهر امر نگاه می‌کنید چون ادارات استانی قوی پای کار آمدند درمجموع نمایشگاه خوبی را شاهد هستید که حاصل تلاش وزارتخانه در 31 استان است.»

انتهای پیام/

کد خبر 1398112436

برچسب‌ها