دبیراول سفارت مالزی: ایران مقصد امن و باثباتی است

هدف‌گذاری کشورهای مختلف برای جذب گردشگر یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است که یکی از این کشورها مالزی است.

مالزی به‌عنوان کشوری که در 10 سال اخیر در حوزه جذب گردشگر موفق عمل کرده است می‌تواند به‌عنوان یک الگو برای سایر کشورها مطرح است و تقویت همکاری و تعامل با این کشور می‌تواند باعث شود تا در حوزه گردشگری تجربه‌های جدیدی کسب کنیم.

محمدنظام بن حلیمی، دبیر اول سفارت مالزی در حاشیه برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌و‌سومین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی تهران با حضور در غرفه مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی و غرفه خبرگزاری میراث‌آریا، با ستاد خبری نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی در باره ظرفیت‌های گردشگری ایران به گفت‌و‌گو پرداخت.

نظرتان درباره پتانسیل‌های گردشگری ایران برای گردشگران مالزی چیست؟

از آنجایی که ما مسافران زیادی به مقصد ایران داریم، ایران یکی از مقاصد خوب گردشگری برای مردم ما در آسیاست. این کشور همچنان جاذبه‌های زیادی برای معرفی به مردم ما دارد، از نظر آب و هوا، غذا و فرهنگ، مردم ما می‌توانند تجربه‌های زیادی از ایران کسب کنند.

از نطر مردم مالزی، ایران مقصد امنی برای گردشگری است؟

از نطر اکثر آن‌ها ایران جای امنی است. برای گردشگران کشور ما ایران مقصد گردشگری امن و با ثباتی است و بدون نگرانی به ایران می‌آیند. به همه آنها توصیه می‌کنم که از ایران دیدن کنند.

در مورد صنعت گردشگری و فرهنگ ایران چقدر اطلاعات دارید؟

اطلاعاتم زیاد نیست اما بی‌اطلاع هم نیستم و همچنان در حال یادگیری هستم، مکان‌های زیادی در ایران وجود دارد، شهرهای شیراز، اصفهان یا اماکن تاریخی مانند پرسپولیس، حتی در تهران هم مکان‌های زیادی برای بازدید وجود دارد. ایران جاذبه‌های زیادی برای ارائه دارد. خود من یک بار به یزد سفر کردم که شهر کویری و بسیار زیبایی است.

به دلیل بعد طولانی مسافت و هزینه سفر، سفرهای گردشگران ایرانی به مالزی معمولا بیش از یک هفته است، فکر می‌کنید این مشکل شامل حال گردشگران مالزی نیز می‌شود؟

این مورد وجود دارد و به همین دلیل تورهای گردشگران مالزی شامل چند شهر می‌شود که به نفع کشور ایران و گردشگران کشور ماست.

اتفاق‌های اخیر خاورمیانه چه تاثیری بر صنعت گردشگری در این منطقه دارد؟

این شرایط می‌تواند بهتر شود و ایران همچنان می‌تواند روی صنعت گردشگری خود کار کند. البته ما همچنان ایران را به‌عنوان مقصد گردشگری در نظر می‌گیریم چرا که از نظر ما امن و باثبات است. روابط مالزی و ایران بسیار طولانی مدت است، چه از نظر فرهنگی چه گردشگری. در طول این سال‌ها ما گردشگران زیادی از ایران داشتیم، به همین ترتیب تمایل داریم گردشگران زیادی از مالزی نیز به ایران سغر کنند.

تعدادی از تورهایی که به مقصد مالزی صورت می‌گیرد تورهای ترکیبی مالزی سنگاپور هستند و دوست داریم با کشورها آسیایی مانند تایلند و اندونزی نیز همکاری کنیم.

نظرتان درباره این نمایشگاه گردشگری چیست؟

این مدل نمایشگاه‌ها پلتفرمی است هم برای کشورهایی مانند مالزی که جاذبه‌های گردشگری خود را معرفی کند و هم برای کشور شما برای نشان دادن پتانسیل‌های زیاد گردشگری است.

انتهای پیام/

کد خبر 1398112629

برچسب‌ها