گردشگری کشاورزی موجب افزایش درآمد در طارم می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان گفت: «برداشت گیلاس و شاه‌توت در طارم منجر به افزایش درآمد کشاورزان و ترویج گردشگری کشاورزی در منطقه شده است.»

به‌گزارش میراثآریا به‌نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، امیر ارجمند، پنج‌شنبه 22 خرداد 99 گفت: «بیش‌ترین باغ گیلاس و توت در طارم و در منطقه شیت قرار گرفته است که هر سال هزاران نفر را جذب این روستا می‌کند. روستاییان می‌توانند با توجه به تولید ارگانیک محصولات و حضور گردشگران، به فروش محصولات محلی و کشاورزی بپردازند و در کنار آن محصولات صنایع دستی‌های همچون فرش ابریشم، گلیم، سبدهای چوبی و... را به‌نمایش گذاشته و از این راه کسب درآمد کنند.»

او افزود: «طارم چهره‌ای کشاورزی دارد و وجود فرهنگ بسیار غنی در میان مردم ییلاقات و مناطق کوهستانی و طبیعت بکر آن می‌تواند زمینه مناسبی را برای سرمایهگذران بخش خصوصی فراهم کند. این شهرستان یکی از قطب‌های مهم تولید گیلاس، انار، زیتون، انجیر و توت در کشور محسوب می‌شود.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان عنوان کرد: «خانه‌های بوم‌گردی تاحد زیادی توانسته‌اند رونق را به روستاهای طارم بازگردانند، اما نیاز است تا روستاییان آموزش‌های لازم را برای بهره‌گیری از حضور گردشگران در روستایشان داشته باشند و البته در زمینه تبلیغ روستا، پتانسیل‌ها و معرفی هرچه مناسب‌تر آن‌ها اقداماتی جدی در حال انجام است. در حال حاضر این اداره‌کل در حال تبلیغ گسترده از پتانسیلهای این شهرستان در شبکه‌های اجتماعی و فضا مجازی است تا صنعت کشاورزی، تولید داخلی و گردشگری کشاورزی را ترویج دهد.»

او گفت: «182 هکتار از باغ‌های چورزق طارم زیر کشت درختان گیلاس است. صنعت گردشگری کشاورزی هم می‌تواند وابستگی ما را از اقتصاد نفتی کاهش دهد و در آینده درآمدی مساوی با صادرات نفتی داشته باشد. این‌ها به شرطی است که گردشگری ورودی توسعه پیدا کند و این امر نیز با توسعه تبلیغات و اطلاع‌رسانی در سطح جهانی ممکن است.»

انتهای پیام/

کد خبر 1399032461

برچسب‌ها