تعیین برنامه‌های فرابخشی گردشگری بین‌المللی در دوران کرونا و پسا‌کرونا

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «با توجه به اهمیت آمادگی و فراهم‌سازی مقدمات لازم برای ورود و حضور جدی در بازار جهانی گردشگری در دوران کرونا و بعد از آن، ابعاد، محتوا و محدوده جفرافیایی برنامه‌های فرابخشی گردشگری به‌منظور اعتمادسازی و جذب حداکثری گردشگران بین‌المللی تعیین شد.»

به گزارش میراث آریا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ولی تیموری امروز شنبه ۲۵ مردادماه ۹۹ در تشریح دستاورد جلسه مشترک با نمایندگان وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان دستگاه‌های ذیربط با گردشگری در خارج از کشور گفت: «برنامه‌های معاونت گردشگری در دوران بحران کرونا، تمرکز بر اصلاح مشکلات فعلی و توسعه زیرساخت‌های روابط بین‌المللی صنعت گردشگری، ارتقای سطح همکاری‌های گردشگری بین‌المللی دوجانبه و چندجانبه از طریق برگزاری وبینارهای مشترک مجازی با بخش تخصصی گردشگری کشورهای بازار هدف برای توسعه گام به گام روند گردشگری بین‌المللی در دوران کنونی و آماده‌سازی تدریجی برای دوران بعد از کرونا به دستگاه‌های ذیربط با گردشگری در خارج از کشور منتقل شده است.»

او افزود: «نمایندگان دستگاه‌های مذکور نیز ضمن برشمردن زمینه‌های همکاری فرابخشی گردشگری بین‌المللی، آمادگی خود را برای بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌های نمایندگی‌های تابعه در خارج از کشور در قالب نقش حمایتی و تسهیل‌گری به ویژه در زمینه معرفی و اطلاع‌رسانی قابلیت‌های گردشگری کشور اعلام کرده‌اند.»

به گفته معاون گردشگری در پایان نشست پیشنهاد شد که می‌توان از بسته دیپلماسی گردشگری به منظور ایجاد همگرایی و یکپارچه‌سازی میان نهادهای ذیربط گردشگری بین‌المللی بهره گرفت.

تیموری تصریح کرد: «وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌ عنوان متولی صنعت گردشگری کشور به‌منظور تحقق بخشیدن به رسالت‌های خود برای سیاست‌گذاری کلان و تدوین الگویی واحد، منسجم، جامع و پایدار، سندراهبردی توسعه گردشگری کشور را ارائه و ذیل آن احکامی از جمله بسته دیپلماسی گردشگری با ماهیت قانونی و لازم‌الاجرا شدن تعریف کرده است.»

تیموری با اشاره به اینکه بسته دیپلماسی گردشگری به دنبال استفاده از دیپلماسی برای حرکت به سمت توسعه گردشگری و کمک به افزایش گردشگران ورودی است، تصریح کرد: «در این بسته، ایران به دنبال معرفی چهره واقعی خوددر سطح بین‌الملل، اصلاح تصویر منفی و زدودن ایران‌هراسی برای تقویت انگیزه سفر به ایران و افزایش گردشگران ورودی است که با همکاری فرابخشی ذیل احکام سند توسعه راهبردی گردشگری محقق خواهد شد.»

در حکم مربوط به بسته مزبور در سند راهبردی توسعه گردشگری آمده است: «وزارت امور خارجه با همکاری وزارتخانه، با هدف افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور بسته دیپلماسی گردشگری را به گونه‌ای تهیه کند که منجر به ایجاد و ترویج تصویر ذهنی مثبت از ایران در کشورهای بازار هدف گردشگری مورد نظر وزارتخانه شود.»

انتهای پیام/

کد خبر 139905251

برچسب‌ها