به گزارش میراث آریا به نقل از مرکز اطلاعرسانی و روابطعمومی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، ولی تیموری امروز شنبه ۲۵ مردادماه ۹۹ در تشریح دستاورد جلسه مشترک با نمایندگان وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان دستگاههای ذیربط با گردشگری در خارج از کشور گفت: «برنامههای معاونت گردشگری در دوران بحران کرونا، تمرکز بر اصلاح مشکلات فعلی و توسعه زیرساختهای روابط بینالمللی صنعت گردشگری، ارتقای سطح همکاریهای گردشگری بینالمللی دوجانبه و چندجانبه از طریق برگزاری وبینارهای مشترک مجازی با بخش تخصصی گردشگری کشورهای بازار هدف برای توسعه گام به گام روند گردشگری بینالمللی در دوران کنونی و آمادهسازی تدریجی برای دوران بعد از کرونا به دستگاههای ذیربط با گردشگری در خارج از کشور منتقل شده است.»
او افزود: «نمایندگان دستگاههای مذکور نیز ضمن برشمردن زمینههای همکاری فرابخشی گردشگری بینالمللی، آمادگی خود را برای بهرهگیری کامل از ظرفیتهای نمایندگیهای تابعه در خارج از کشور در قالب نقش حمایتی و تسهیلگری به ویژه در زمینه معرفی و اطلاعرسانی قابلیتهای گردشگری کشور اعلام کردهاند.»
به گفته معاون گردشگری در پایان نشست پیشنهاد شد که میتوان از بسته دیپلماسی گردشگری به منظور ایجاد همگرایی و یکپارچهسازی میان نهادهای ذیربط گردشگری بینالمللی بهره گرفت.
تیموری تصریح کرد: «وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی به عنوان متولی صنعت گردشگری کشور بهمنظور تحقق بخشیدن به رسالتهای خود برای سیاستگذاری کلان و تدوین الگویی واحد، منسجم، جامع و پایدار، سندراهبردی توسعه گردشگری کشور را ارائه و ذیل آن احکامی از جمله بسته دیپلماسی گردشگری با ماهیت قانونی و لازمالاجرا شدن تعریف کرده است.»
تیموری با اشاره به اینکه بسته دیپلماسی گردشگری به دنبال استفاده از دیپلماسی برای حرکت به سمت توسعه گردشگری و کمک به افزایش گردشگران ورودی است، تصریح کرد: «در این بسته، ایران به دنبال معرفی چهره واقعی خوددر سطح بینالملل، اصلاح تصویر منفی و زدودن ایرانهراسی برای تقویت انگیزه سفر به ایران و افزایش گردشگران ورودی است که با همکاری فرابخشی ذیل احکام سند توسعه راهبردی گردشگری محقق خواهد شد.»
در حکم مربوط به بسته مزبور در سند راهبردی توسعه گردشگری آمده است: «وزارت امور خارجه با همکاری وزارتخانه، با هدف افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور بسته دیپلماسی گردشگری را به گونهای تهیه کند که منجر به ایجاد و ترویج تصویر ذهنی مثبت از ایران در کشورهای بازار هدف گردشگری مورد نظر وزارتخانه شود.»
انتهای پیام/