اعطای اولین گواهینامه اقامت ایمن و مسئولانه کشور به یک هتل و یک اقامتگاه بوم‌گردی در یزد

اولین گواهینامه اقامت ایمن و مسئولانه در مراسمی با حضور مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی خدمات‌گردشگری، رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد و جمعی از فعالان گردشگری استان در هتل داد رونمایی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌­نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد، در مراسم روز پنج‌شنبه 11 دی‌ماه، هتل داد به‌عنوان اولین واحد اقامتی کشور، ضمن دریافت اولین گواهینامه اقامت ایمن و مسئولانه، به شبکه اقامت جانا و ماسک متصل شد.

سامانه هوشمند جانا، سامانه جامع ثبت اطلاعات آمار متعلق به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت دو سامانه‌ای هستند که با اتصال و تبادل اطلاعات لازم، ضمن دسترسی به اطلاعات افراد مبتلا به کووید ۱۹، از سفر این افراد ممانعت به عمل می‌آورند.

 اقامتگاه بوم‌گردی خشت و ماه اردکان نیز به‌عنوان اولین اقامتگاه بوم‌گردی کشور گواهینامه اقامت ایمن و مسئولانه را اخذ کرد.

گواهینامه اقامت ایمن و مسئولانه از سوی اداره‌کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در راستای انجام سفر هوشمند و ایمن، به واحدهای اقامتی که پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به‌طور کامل رعایت کنند، اعطا خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1399101360

برچسب‌ها