خوزستان، گنجینه‌ای غنی از میراث فرهنگی

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشست هم‌اندیشی با کنشگران حوزه گردشگری استان خوزستان گفت: خوزستان، گنجینه‌ای غنی از میراث فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، نشست هم‌اندیشی کنشگران حوزه گردشگری استان خوزستان با علی‌اصغر شالبافان معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری وصنایع‌دستی با حضور محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل استان و جمال عامری نسب معاون گردشگری اداره‌کل در محل هتل بوستان برگزار شد. 

در این جلسه فعالان گردشگری از بخش‌های مختلف گردشگری به بیان مطالب و دغدغه‌های دوستداران این عرصه مهم پرداختند.

علی‌اصغر شالبافیان در ابتدا به غنای استان خوزستان در حوزه میراث فرهنگی اشاره کرد و گفت: هر جای استان خوزستان، در طول تاریخ، ظرفیت‌های بسیاری برای میراث فرهنگی داشته است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری وصنایع‌دستی افزود: میراث فرهنگی ناملموس، اصلی‌ترین هدف ما است. ما سعی می‌کنیم به وسیله‌ی ایجاد گردشگری مقاومت، از ظرفیت ناملموسی که در استان وجود دارد، بهره‌برداری کنیم.

او اظهار کرد: ظرفیت‌های ناملموس، بیانگر هویت و تاریخچه ماست. بسیاری از رویدادهای گردشگری را در سامانه‌های ثبت میراث ثبت می‌کنیم. این اقدامات به منظور معرفی و حفظ میراث ناملموس ما و جلوگیری از فراموشی آن انجام می‌شود.

شالبافیان با بیان اینکه استان خوزستان، به عنوان یک استان چندفرهنگی، ظرفیت‌های فراوانی دارد. افزود: در حوزه آموزش، در مرحله اول، دوره‌های آموزشی جهت توانمندسازی و تخصصی کردن افراد استان، در طول شش ماه اول انجام شود.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری وصنایع‌دستی بیان کرد: برخی از فعالان حوزه میراث خوزستانی که هم مطالبه‌گر و علاقمند به میراث و گردشگری هستند و فراتر از یک استان فعالیت می‌کنند. حضور این اشخاص در استان، یک ظرفیت مهم دیگر است که هر جای دیده نمی‌شود.

او افزود: یکی از اقدامات دیگری که باید در خوزستان انجام شود توسعه ظرفیت‌های گردشگری در خوزستان با تأکید بر تخصص و تقویت زیرساخت‌ها است. دلیل اصلی برای انجام این کار، نشست‌ها و کار گروه‌های تخصصی با فعالین بوده است. این نشست‌ها به ما می‌آموزند که چه تغییراتی در حوزه گردشگری رخ می‌دهد و چه اقداماتی باید انجام دهیم. به همین دلیل، من پیشنهاد می‌کنم که این نشست‌ها به صورت مداوم برگزار شوند و سایر استان‌ها نیز این روند را پیش ببرند.

شالبافیان اظهار کرد: در طی دو ماه آینده، با اختیاری که از دولت دریافت می‌کنیم، سعی خواهیم کرد تا مجوزهای لازم در حوزه‌های مختلف گردشگری و ورزشی از جمله بالن سواری را صادر کنیم.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری وصنایع‌دستی افزود: یک مورد دیگر که باید توجه کنیم، تقویت زیرساخت‌ها در برخی استان‌های خاص، به ویژه استان خوزستان است.

او اعلام کرد: مصوبه‌ای از دولت در برنامه هفتم برای واردات خودروها، از جمله ون‌ها، به‌دست آمده است. این مصوبه مشکلاتی که در استان‌های مختلف، از جمله استان خوزستان، وجود دارد، برطرف می‌کند.

شالبافیان افزود: به عنوان پایلوت، ماموریتی به خوزستان داده شد برای توسعه فعالیت‌ها در بازاریابی کشورهای منطقه، به خصوص عراق جهت تقویت روابط اقتصادی و حمایت از صنعتگران صنایع دستی و گردشگری استان است.

گفتنی است که در این نشست سوسن جهرمی رییس انجمن راهنمایان گردشگری استان، طاهر سبحانی و ساجده کردستان‌نژادی رییس و دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری خوزستان و جمعی از فعالان حوزه گردشگری طرح‌ها و پیشنهادهای خود را مطرح نمودند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403020700326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha