هنرمندان هنرهای سنتی در بانک اطلاعات ثبت‌نام کنند

پژوهشگاه میراث‌‌فرهنگی و گردشگری به‌منظور شناسایی، ثبت و ضبط آثار، شرح ‌احوال و اشاعه فنون تجربی و سنتی هنرمندان به‌صورت علمی، امکان ثبت‌نام هنرمندان هنر‌های سنتی در بانک اطلاعاتی را فراهم کرده است.

به‌گزارش میراث‌‌آریا به‌نقل از روابط‌‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، بانک اطلاعات در عصر حاضر به‌عنوان یک ابزار ارتباطی و اطلاعاتی فرصت‌های نوینی را برای برنامه‌ریزی‌های منطبق با اهداف و نیازهای هر سیستم و دستگاهی فراهم می‌کند.

هدف بانک اطلاعات، شناسایی، ثبت و ضبط آثار و شرح احوال هنرمندان به‌منظور اشاعه فنون تجربی و سنتی آنان به‌صورت علمی از یک سو و فضاسازی برای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و تعیین اهداف و راهکارها در حوزه هنرهای سنتی کشور از سوی دیگر است.

نبود منابع مکتوب و اطلاعات مدون به‌صورت تصویری و شفاهی در بسیاری از رشته‌های هنرهای سنتی موجود است که با راه‌اندازی بانک اطلاعات می‌توان خلأ‌ها و نواقص مربوط به اطلاعات تخصصی استادان  و پیشکسوتان در حوزه هنرهای سنتی را تا حد بسیار زیادی مرتفع کرد.

در این راستا پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در همکاری با انجمن طراحان فرش تهران به شناسایی، ثبت و ضبط آثار و شرح احوال هنرمندان به‌منظور اشاعه فنون تجربی و سنتی آنان به‌صورت علمی پرداخته است.

استادان و هنرمندان طراحی فرش و طراحی سنتی می‌توانند اطلاعات خود را با تکمیل فرم در سایت انجمن به نشانی:  http://www.tcda.ir/  و ارسال اطلاعات در بانک اطلاعات هنرمندان ثبت کنند.

مدارک مورد نیاز :

1-تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه

2-عکس پرسنلی 3 در 4

3- تصویر مدرک تحصیلی و درجه هنری

4- تصاویر آثار هنری ( حداقل پنج و حداکثر 15 تصویر)  حجم هرفایل حداکثر 2MB درفرمت JPG

 5- تصاویر جوایز و فعالیت‌های علمی و هنری

6- ارائه معرفی‌نامه از انجمن‌های هنری استان‌ها و یا معرفی از طرف استادان پیشکسوت طراحی

انتهای پیام/

کد خبر 1399112754

برچسب‌ها