بهگزارش میراثآریا بهنقل از مرکز روابطعمومی و اطلاعرسانی وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، ولی تیموری در مراسم افتتاحیه و نشست با رئیس و هیئت مدیره جامعه تخصصی تورگردانان ورودی کشور گفت: «نمایشگاه ITB برلین بزرگترین رویداد گردشگری جهان بهشمار میآید و ضمن دارا بودن نقشی مهم در معرفی مقاصد گردشگری دنیا، فضایی گسترده برای تعامل و تبادل افراد حرفهای در این حوزه ایجاد کرده است.»
او افزود: «بهدلیل بحران انتشار ویروس کرونا، اگرچه صنعت گردشگری دنیا دچار رکود شده و سفر با محدودیت همراه است اما این موضوع به معنی تعطیلی امور تبلیغات و بازاریابی صنعت گردشگری کشور نیست و با توجه به خلأها و کمبودهایی که در عرصه تصویرسازی از گردشگری ایران بهعنوان یک مقصد ایمن و جذاب وجود دارد، حضور در نمایشگاه ITB برلین در راستای ایجاد یک تصویر مناسب در صنعت گردشگری ایران انجام شده است.»
معاون گردشگری کشور عنوان کرد: «حضور در این نمایشگاه باعث شده که در شرایط فعلی انتشار کرونا چراغ گردشگری جمهوری اسلامی ایران روشن بماند و کشورمان بهعنوان یکی از مشتریان دائمی نمایشگاه برلین در یکی از مقاصد قدیمی و اصلی خود که بازار اروپا بهشمار می آید، حضور ویژهای داشته باشد.»
او با اشاره به اینکه شاخصههای گردشگری تاریخی و فرهنگی، اصول مهمی از گردشگری ایران هستند که در این بازار عرضه شده اند، یادآور شد: «نمایشگاه ITB برلین که برای اولینبار بهصورت مجازی برگزار شده است، در این برهه از زمان برای ایران اهمیت ویژهای دارد و در فضایی که صنعت گردشگری کل دنیا از انتشار ویروس کرونا آسیب جدی دیده است، فرصتی برای احیا و بازنشر ظرفیتهای بیشمار گردشگری کشور شناخته میشود و در واقع تلاشی دوباره برای بازگشت به جایگاه اولیه است.»
تیموری در ادامه اظهار کرد: «حضور جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه بعد از یک سال تعطیلی با مشارکت بخش خصوصی نشاندهنده پویایی صنعت گردشگری کشور است و ما در این نمایشگاه اعلام میکنیم آمادگی لازم را داریم تا بعد از پایان اپیدمی شرایط را برای رونق دوباره گردشگری فراهم کنیم.»
او با تشریح اینکه در حال حاضر کرونا برای ما فرصتی بوده تا حوزه گردشگری کشور را بیش از پیش آماده کنیم و برای معرفی در عرصههای موجود حضور فعالتری داشته باشیم، اضافه کرد: «امروزه فضای مجازی و دیجیتال امکان اجتنابناپذیری فراهم آورده و جمهوری اسلامی ایران نیز به این ابزار مجهز شده است.»
همچنین در این نشست طبق ارائه گزارش بخش خصوصی از تشریح پلتفرم غرفه مجازی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه ITB برلین، عنوان شده است در فضای ایجاد شده ضمن فراهم آوردن امکان ارتباط دوسویه میان فعالان بخش خصوصی، حضور در تله کنفرانسها، بهرهمندی از اقلام تبلیغاتی جمهوری اسلامی ایران شامل فیلم و کلیپهای معرفی ظرفیتهای گردشگری کشور به همراه تأکید بر برند گردشگری ایران، ارائه محصولات گردشگری در قالب تاریخی، فرهنگی، گردشگری سلامت، گردشگری مذهبی و زیارتی و صنایعدستی، به همراه عرضه بستههای سفر متنوع، بخشی از مختصات حضور کشورمان در نخستین نمایشگاه مجازی ITB برلین بهشمار میآید.
انتهای پیام/