گردشگری سازمان ملل ابزار خودارزیابی دیجیتالی را برای مقاصد روستایی راه‌اندازی کرد

گردشگری سازمان ملل از ابزار خودارزیابی دیجیتالی پیشگام خود که برای پیشرفت توسعه گردشگری در مناطق روستایی طراحی شده است، رونمایی کرد.

به‌گزارش میراث آریا، ابزار خود ارزیابی گردشگری سازمان ملل برای کمک به مقاصد روستایی با عنوان STAR، به مقامات دولتی محلی در مقاصد روستایی اجازه می‌دهد تا سطح توسعه گردشگری خود را ارزیابی و اندازه‌گیری کنند. همچنین توصیه‌های مناسبی را ارائه می‌کند، مقاصد مختلف را معیار قرار می‌دهد و داده‌ها و بینش‌های ارزشمندی را برای کشورهای عضو به منظور ارتقای سیاست‌های گردشگری پایدار و فراگیر ایجاد می‌کند.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیر کل گردشگری سازمان ملل متحد، می‌گوید: ابزار خودارزیابی گردشگری سازمان ملل متحد یک عامل تحول برای مقاصد روستایی است. این ابزار به مقامات محلی امکان می‌دهد سیاست‌ها و اقدامات خود را خودشان ارزیابی کنند و این امر بینش‌هایی عملگرایانه ارائه می‌دهد که توسعه گردشگری پایدار را تقویت می‌کند و به رشد کلی جوامع روستایی کمک می‌کند.

STAR برای تمام مقاصد روستایی در دسترس است

این ابزار برای تمام مقاصد روستایی در کشورهای عضو گردشگری سازمان ملل در دسترس است. این ابزار همچنین برای مقامات محلی علاقه‌مند به اندازه‌گیری توسعه گردشگری خود و دریافت توصیه‌های مناسب برای اجرای یک مدل گردشگری پایدار، فراگیر و هوشمند برای مقاصد خود نیز قابل استفاده خواهد بود. ویژگی‌های کلیدی STAR عبارتند از:

  • خود ارزیابی: مقاصد روستایی می‌توانند سیاست‌ها و ابتکارات خود را از طریق مجموعه‌ای از شاخص‌ها که پنج حوزه را پوشش می‌دهند - حاکمیت گردشگری، پایداری اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی؛ پایداری زیست محیطی؛ توسعه گردشگری؛ و زیرساخت - ارزیابی کنند. این ابزار خودارزیابی ذینفعان را قادر می‌سازد تا بر برنامه‌ریزی استراتژیک، بازاریابی و ترویج، آموزش و آموزش، سیاست‌گذاری، تنوع محصولات و خدمات، زیرساخت‌ها، حفاظت از محیط زیست و فرهنگی، همکاری با فعالان محلی، دسترسی به منابع مالی، داده‌ها، یا اندازه‌گیری نتایج نظارت داشته باشند.
  • توصیه‌های سفارشی‌سازی‌شده: این ابزار با در نظر گرفتن ویژگی‌های منحصربه‌فرد مقاصد روستایی، یک راهنمای توصیه‌های سفارشی را با توصیه‌هایی مطابق با استانداردهای گردشگری سازمان ملل متحد به کاربران ارائه می‌کند.
  • تعالی در اتخاذ معیارها: با حمایت از مقامات محلی در سیاست‌ها و شیوه‌های معیارسنجی، این ابزار ارزیابی مقاصد را در اجزای مختلف تسهیل می‌کند.
  • داده‌ها و بینش‌ها: این ابزار دیجیتالی با ارائه انبوهی از داده‌ها برای کشورهای عضو، تجزیه و تحلیل عمیق در مقصدهایی را که ارزیابی می‌کنند، امکان‌پذیر می‌سازد. نقاط قوت و ضعف دولت‌های محلی در سیاست‌ها، استراتژی‌ها و مداخلات گردشگری را روشن می‌کند و زمینه را برای ارتقای توسط مقامات محلی، منطقه‌ای و ملی در مناطق روستایی فراهم می‌کند.

STAR بخشی از کار گردشگری برای توسعه روستایی توسط گردشگری سازمان ملل است. این برنامه گردشگری را به عنوان محرک توسعه و رفاه روستایی، ارزش‌گذاری و حفاظت از روستاهای روستایی، مناظر، سیستم‌های دانش، و تنوع فرهنگی در نظر می‌گیرد. با ترویج رویکردهای نوآورانه و متحول‌کننده برای توسعه گردشگری در مقاصد روستایی، با اهداف توسعه پایدار (SDGs) همسو می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403030100016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha