ابلاغ مراتب ثبت ملی 7 اثر طبیعی به استاندار سیستان و بلوچستان

مراتب ثبت هفت اثر ملی در فهرست میراث‌طبیعی از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استاندار سیستان و بلوچستان ابلاغ شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، در متن نامه دکتر علی‌اصغر مونسان به احمدعلی موهبتی سیستان و بلوچستان است: 

«در اجرای تبصره ماده ۲ قانون تشکیل سازمان میراث‌فرهنگی کشور مصوب دی ماه ۱۳۸۲ و آیین‌نامه اجرایی آن، مصوب چهارم مرداد ۱۳۸۴ به شماره ۲۶۹۷۵/ت ۳۲۹۱۵ه، هیئت محترم وزیران با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور در فهرست میراث طبیعی ملی؛ «تالاب صورتی روستای لیپار» واقع در استان سیستان و بلوچستان، شهرستان چابهار، بخش مرکزی، دهستان کمبل سلیمان، روستای لیپارپس از تشریفات قانونی لازم به شماره ۸۶۱ مورخ ۹۹/۱۲/۱۸ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید، ابلاغ می‌شود. 

اثر مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت این وزارت است و تدوین ظوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر بر عهده این وزارت خواهد بود، هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود، ممنوع است. 

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولین ذی‌ربط استان ابلاغ و از نتیجه این سازمان را مطلع کنند. »

همچنین دکتر مونسان در دیگر نامه‌های مشابه و جداگانه ثبت ملی شش اثر طبیعی ملی را به استاندار سیستان و بلوچستان ابلاغ کرده است که عناوین آثار و نشانی و مشخصات ثبت ملی آن‌ها عبارت است از: 

1. «کوه‌های آرین یا مینیاتوری (مریخی)» واقع در شهرستان چابهار، بخش دشتیاری و مرکزی، دهستان نگورو کمبل سلیمان، فاصله ۵۰ کیلومتری از چابهار در مسیر چابهار به بندر گواتر به شماره ۶۱۵ مورخ ۹۸/۶/۶

2. «مجموعه طبیعی روستای گرگان نیک‌شهر» واقع در شهرستان نیک‌شهر، بخش مرکزی، دهستان مهبان، روستای گرگان به شماره ۶۱۶ مورخ ۹۸/۶/۶

3. «خلیج بریس» واقع در شهرستان چابهار، بخش دشتیاری، دهستان نگور، ۹۵۰ متری شمال روستای بریس به شماره ۶۱۷ مورخ ۹۸/۶/۶

4. «منطقه ساحلی درک و خور» واقع در شهرستان کنارک، بخش زرآباد، دهستان زرآباد شرقی، روستای درک به شماره ۸۵۸ مورخ ۹۹/۱۲/۱۸

5. «خلیج پزم تیاب کنارک» واقع در شهرستان کنارک، بخش مرکزی، دهستان جهلیان، روستای پزم به شماره ۸۵۹ مورخ ۹۹/۱۲/۱۸

6. «رویشگاه جنگلی لول روستای کمشهر بندر تنگ» واقع در شهرستان کنارک، بخش مرکزی، دهستان کهیر، ۹۰۰ متری شمال شرقی روستای کمشهر به شماره ۸۶۰ مورخ ۱۸/۱۲/۹۹

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 14000426957971

برچسب‌ها