آغاز عملیات اجرایی مرمت بنای تاریخی بابا و بی‌بی در فاروج

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از آغاز عملیات اجرایی مرمت بنای تاریخی بابا و بی‌بی در شهرستان فاروج با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی، علی مستوفیان روز دوشنبه 18 مردادماه 1400 گفت: «عملیات اجرایی دیوار ساحلی با هدف جلوگیری از رانش بنای تاریخی بابا و بی‌بی و مرمت اضطراری آن از محل منابع استانی و ملی و با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال آغاز شده است.»

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: «آرامگاه بابا و بی‌بی مربوط به دوره تیموریان، در روستای خسرویه شهرستان فاروج واقع شده، این اثر در سال 1381 با شماره ثبت 5945 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.»

روستای خسرويه در دامنه شمالی رشته‌کوه زيبای شاه جهان و در فاصله 22 كيلومتری جنوب غربی فاروج، در دل دره‌ای زیبا و پر آب جای گرفته است.

بافت معماری سنتی، کوهستان و باغات سرسبز، آرامگاه تاریخی بابا و بی‌بی، گورستان تاریخی و سنگ قبور صندوقی، خانه آقا نجفی قوچانی و... از جمله جاذبه‌های مهم گردشگری این روستا است.

انتهای پیام/

کد خبر 1400051886679

برچسب‌ها