برگزاری جشنواره خرمالو در «قطب بکر گردشگری» تهران

چهارمین جشنواره خرمالوی کن عصر امروز چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ در یکی از باغ‌های خرمالوی این روستا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار میراث آریا، در این جشنواره مشاور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، تعدادی از مسئولان محلی و جمعی از مدیران شهرداری تهران حضور داشتند و بر معرفی ظرفیت‌های کشاورزی تاکید شد.

طاهره قیومی مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این مراسم گفت: اینجا قطب بکر گردشگری است که مغفول است. جوانان از همین امروز باید تلاش‌ها را برای معرفی این منطقه در شبکه‌های اجتماعی آغاز کنند.

او افزود: یکی از برنامه‌های مهندس ضرغامی، توسعه گردشگری باغی و کشاورزی است. امیدوارم در جشنواره‌های بعدی شاهد حضور گردشگران خارجی نیز باشیم.

مشاور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: به طور حتم برگزاری جشنواره‌ها می‌تواند به معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های گردشگری کمک کند.


حجت الاسلام و المسلمین قانع امام جمعه کن نیز در این مراسم در سخنانی با اشاره به اهمیت شکرگزاری نعمت‌های خداوندی گفت: کشاورزان درطول سال زحمت‌هایی می‌کشند و تلاش‌های آنان باعث نزول برکات و رحمت‌های خداوند می‌شود، چرا که یکی از پاک‌ترین درآمدها و روزی‌ها، درآمد مربوط به کشاورزی است.

امام جمعه کن گفت: امیدواریم جریان تولید در کشور به گونه‌ای باشد که بیش از این که به دلالان سود برساند، سود آن به کشاورزان برسد. ضمن اینکه امیدوارم جشنواره‌هایی مثل جشنواره خرمالو در کن گسترش یابد و در کنار آن امکان مستقیم فروش محصولات کشاورزان وجود داشته باشد.

در پایان جشنواره، کیک مخصوص جشنواره با حضور مشاور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بریده شد و از باغداران برتر کن تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر 14000819578761

برچسب‌ها