معرفی ۱۱۰ هنرمند صنایع‌دستی آزادشهر برای دریافت تسهیلات کرونا

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آزادشهر از معرفی ۱۱۰ هنرمند صنایع‌دستی این شهرستان به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات جبران خسارات ناشی از شیوع کرونا ویروس خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدطه عسگری روز چهارشنبه ۲۶ آبان‌ماه ۱۴۰۰با اعلام این خبر گفت: «اکثر این تعداد هنرمند برای دریافت تسهیلات به مبلغ ۶۰ و ۱۲۰ میلیون ریالی با کارمزد ۱۲ درصد و بازپرداخت ۲ الی ۳ سال به بانک‌های عامل معرفی شدند.» 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آزادشهر یادآور شد: «در مرحله نخست و در سال گذشته نیز تعداد ۱۰۴ هنرمند و صنعتگر صنایع‌دستی شهرستان آزادشهر برای دریافت تسهیلات جبران خسارات ناشی از شیوع کرونا ویروس معرفی شدند.» 

او با اشاره به مهلت جدید برای هنرمندان صنایع‌دستی به‌منظور اخذ تسهیلات کرونا، بیان کرد: «مهلت اعطای این تسهیلات برای کارگاه‌های آسیب‌دیده از ویروس کرونا تا پایان بهمن‌ماه سال جاری تمدیدشده است. تولیدکنندگان دارای مجوز صنایع‌دستی اعم از خانگی، انفرادی یا کارگاهی دارای کارت شناسایی که نتوانسته‌اند تسهیلات کرونا دریافت کنند، می‌توانند از این فرصت به وجود آمده استفاده کنند.» 

عسگری تأکید کرد: «این تسهیلات مختص هنرمندانی است که در سال ۱۳۹۹ موفق به دریافت تسهیلات خسارت کرونا نشده‌اند. هنرمندان می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه کارا به آدرس www. kara. mcls. gov. ir متقاضی دریافت تسهیلات ناشی از خسارات کرونا شوند.» 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آزادشهر خاطرنشان کرد: «تاکنون حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قالب تسهیلات کرونا به فعالان آسیب‌دیده حوزه صنایع‌دستی این شهرستان پرداخت‌شده است.»

انتهای پیام/

کد خبر 14000826118973

برچسب‌ها