بسیج یک جریان فرهنگی برای رسیدن به تمدن اسلامی است

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در آستانه هفته بسیج با فرمانده مرکز مقاومت بسیج این وزارتخانه دیدار کرد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نشستی که امروز شنبه ۲۹ آبان با فرمانده مرکز مقاومت بسیج این وزارتخانه داشت، با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج گفت: «با افکار بلندی که حضرت امام (ره) داشتند بسیج در نظام جمهوری اسلامی تشکیل شد در حالی که در هیچ جای جهان چیزی با مفهوم بسیج نداشتیم.»

او با تاکید بر اینکه بسیج ریشه در اعتقادات مردم داشت، گفت: «انقلاب و بسیج ما یک تحول، نه در شکل و ظاهر بلکه در مبانی و ساختار ایجاد کرد. نوع نگاه ما به بسیج یک جریان عظیم فکری و اعتقادی برای گره‌گشایی از معضلات جدی جامعه است.»

اوحدی اضافه کرد: «بسیج یک جریان فرهنگی است و یک فرهنگ در ارزش‌های اسلامی برای رسیدن به تمدن اسلامی تلقی می‌شود.»

او ادامه داد: «یکی از جریان‌هایی که حوزه ماموریتی‌ آن مشخص است اما در عین حال حد و مرزی ندارد بسیج است. بسیج در همه ارکان جامعه باید حضور داشته باشد، مثلاً زمانی که جنگ بود بسیج گره‌گشایی می‌کرد. این نیروی عظیم مردمی که در واقع به عشق امام وارد شد در آن دوره زمانی با حضور موج مردمی خودجوش بود و به توفیقاتی رسیدیم.»

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، یادآور شد: «شک نکنید اگر در آن مقطع بسیج نبود جنگ ما قطعاً در بن‌بست قرار می‌گرفت، گره‌گشای سختی‌هایی که در جنگ به وجود می‌آمد، بسیج بود. همواره هر جا سختی بود، بسیج وارد می‌شد. بسیج در منظومه فکری امام خمینی حد و مرزی نداشت و همین حالا هم در منظومه فکری مقام معظم رهبری حد و مرزی ندارد.»

اوحدی افزود: «از این رو بسیج در همه شرایط می‌تواند راهگشا باشد، همان‌طور که در جنگ و در میدان جنگ رزمنده‌ها بودند و در پشت جبهه‌ها هم خانواده‌های رزمنده‌ها احساس وظیفه داشتند و در قالب بسیج مردمی انجام وظیفه می‌کردند.»

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: «وقتی از بسیج صحبت می‌کنیم یعنی از سرمایه عظیم مردمی حرف می‌زنیم. بسیج به‌عنوان یک شجره طیبه همواره در جامعه جاری و ساری و اصل آن ایثار و فداکاری است. بسیج راه‌ساز است و برای تحقق آمال و الگوهای مهم در تمدن اسلامی همواره جوهر جان خود را تقدیم کرده است.»

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، خاطرنشان کرد: «اصول بسیج همواره بالاتر از اصول جاری در جامعه است و بر اساس بیانات مقام معظم رهبری نگاه بسیج نگاهی فراتر از شرایط روز جامعه است.»

در این جلسه همچنین سرهنگ علیرضا مسافر فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز گزارشی از فعالیت‌های مرکز مقاومت بسیج ارائه داد.

او گفت: «برپایی قرارگاه معیشتی برای عرضه تولیدات صنایع‌دستی، برنامه‌ریزی برای تهیه خرید هدایا از این قرارگاه، انعقاد تفاهمنامه با کمیته امداد به‌منظور آموزش صنایع‌دستی به زنان بی‌سرپرست و ... از مهمترین اقدامات بسیج وزارتخانه به شمار می‌رود.»

انتهای پیام/

کد خبر 14000829622568

برچسب‌ها