تحلیل و بررسی ۲ کتاب در حوزه کودک و میراث‌فرهنگی

همزمان با روز جهانی کودک و آغاز هفته کتاب و کتاب‌خوانی ۲ کتاب در حوزه کودک و میراث‌فرهنگی از سوی مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری نقد و بررسی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، در این نشست که ۳۰ آبان ۱۴۰۰، با همت دفتر کودک و نوجوان مرکز معرفی‌فرهنگی پژوهشگاه و به دعوت کتابخانه کاخ موزه سعد‌آباد در این مرکز برگزارشد، کتاب‌های «نیما نابغه 2؛موزه‌گردهای ایران‌باستان» و «سیاوش» نوشته آتوسا صالحی با حضور نویسنده آثار خوانش و مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

داستان سیاوش از مجموعه نامه نامور ؛ برگزیده دوازده جلدی از داستان‌های شاهنامه حکیم ابولقاسم فردوسی شاعر و حماسه سرای قرن چهارم هجری ایران است که با نثری ساده و امروزی برای کودکان و نوجوانان روایت شده است.

جلد دوم از مجموعه رمان نیما نابغه نیز مجموعه‌ای مهیج برای کودکان است که برای نخستین بار ماجرای بازدید از موزه‌ ایران‌باستان را با چاشنی طنز و مرور سرگرمی‌ها و اطلاعاتی که در این مکان وجود دارد، در قالب روایتی داستانی برای کودکان تعریف می‌کند.

این نشست که در قالب فعالیت ترویج کتاب از سوی لیلا کفاش زاده مسئول دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با هدف معرفی و شناساندن زوایای پنهان و ماندگار میراث‌فرهنگی به کودکان برگزار شد با حضور پریسا شجاعی کارشناس مرکز معرفی فرهنگی، مهدیه منوچهری مسئول کتابخانه کاخ موزه سعد‌آباد و کوروش افشار کودک ۸ ساله همراه بود.

 

انتهای پیام/

کد خبر 1400083033070

برچسب‌ها